וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים בהתקפה חריפה על ענתבי: הכוונה להגביל את כניסת הבנק לעצמאים אינה ראויה, מנוגדת לחוק ולעקרונות בכר

ליאור רבינוביץ

18.12.2006 / 18:19

בבנק הפועלים טוענים עוד כי כוונת האוצר לעכב את כניסת הבנקים הגדולים לייעוץ פנסיוני, פוגעת בלקוחות



בנק הפועלים יצא היום בהתקפה חריפה על ידין ענתבי, המפקח על הביטוח, אשר מתכוון להגביל את הבנקים הגדולים בכניסה לתחום הייעוץ הפנסיוני עד אשר הבנקים הקטנים ייערכו לכך וכן להגבילם לייעוץ לעצאמים בלבד.



לטענת הפועלים, "הכוונה להגביל את כניסת הבנק לעצמאים אינה ראויה, היא מנוגדת לחוק ולעקרונות חקיקת בכר". בנק הפועלים נזעק גם להגן על ציבור הלקוחות: "המצב החדש הינו כזה שעל כל אדם לדאוג בעצמו להסדרי הפנסיה שלו, ולהבטיח את קיומו בהגיעו לגיל פרישה וזקנה. יש להבטיח שלכל הציבור, ובמיוחד לציבור השכירים, תהיה גישה נוחה ויעילה לייעוץ מקצועי ואובייקטיווי ברמה גבוהה, שיעמוד לרשותם בכל רחבי הארץ".



בבנק הפועלים טוענים כי כוונת האוצר לעכב את כניסת הבנקים הגדולים לייעוץ פנסיוני, כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker, יוצרת אפליה בין לקוחות הבנקים הקטנים ללקוחות הבנקים הגדולים. הפועלים טוען כי הוא ריכז מאמצים אדירים וביצע השקעות ענק כדי להכשיר ולגייס מאות יועצים מומחים לתחום הפנסיה. גם בנק לאומי הגיב אתמול בחריפות לדבריו של המפקח על הביטוח ידין ענתבי.



כוונתו של המפקח על הביטוח המתיקה את הגלולה לבנקים אולם הרגיזה את מתנגדיהם הגדולים - סוכני הביטוח. ענתבי יאפשר לבנקים לייעץ ולשווק מוצרי פנסיה רק לעצמאים (ובעתיד גם לשכירים), וכן ייתן להם לייעץ בביטוח חיים. ההישג הגדול היחיד של סוכני הביטוח בוועדת בכר נמחק באחת - המפקח על הביטוח נענה לדרישת הבנקים וחברות הביטוח וייתן לבנקים לייעץ גם בביטוחי חיים ולא רק בפנסיה ובגמל.



יוסי מנור, נשיא לשכת סוכני ביטוח, זעם על כוונת המפקח להכניס את הבנקים לייעוץ בביטוח חיים לפני שנת 2010. לדברי מנור: "הפיקוח על הביטוח במשרד האוצר עושה צחוק מחקיקה ראשית של הכנסת. חברי הכנסת החליטו על מהלך מרכזי בשוק ההון, אחרי מאות שעות של דיונים במליאה ובוועדת הכספים. לא יכול להיות שפקיד ציבור, בכיר ככל שיהיה, יפעל להפוך את החלטות הכנסת לבדיחה".



מנור גם מבקש מחברות הביטוח שלא יזנחו את סוכני הביטוח לאנחות: "אני לא מצליח להבין חלק ממנהלי חברות הביטוח ששכחו כי סוכני הביטוח הם המשווקים המרכזיים בעבורם. חברות אלה, ששמחות על כניסת הבנקים לתחום הייעוץ בביטוח חיים, יגלו עד מהרה שהן נפרדות מערוץ הפצה מרכזי". מנור מאיים כי חברות הביטוח לא צריכות להתפלא אם לא ימכרו באמצעות הסוכנים גם מוצרים אחרים. "זה הזמן לחזק את חברות הביטוח הקטנות, אשר יתגברו את ערוצי ההפצה של סוכני הביטוח", אמר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully