וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות: אם משבר השכר ברשויות לא ייפתר עד סוף השבוע - נשבות שוב

חיים ביאור

18.12.2006 / 19:36

האוצר: העברנו כספים ל 23 רשויות לתשלום משכורות; ההסתדרות: ההלנה נמשכת



"אם לא תיפתר עד סוף השבוע הקרוב בעיית חובות השכר של עשרות רשויות מקומיות לעובדיהן, ההסתדרות תקיים שביתה נוספת במגזר הציבורי" - כך אמר יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, בתום ישיבה של בית הדין הארצי לעבודה. בהסתדרות הגדירו את תוצאות הישיבה "מאכזבת".



הממונה על התקציבים במשרד האוצר, קובי הבר, ומנכ"ל משרד הפנים, רם בלניקוב, טענו בפני נשיא בית הדין, השופט סטיב אדלר, כי האוצר העביר כספים ל-23 עיריות ומועצות מקומיות כדי שאלה ישלמו את השכר המעוכב לעובדיהן. מנגד, אמרו נציגי ההסתדרות בדיון כי אין די בעצם העברת הכספים לקופות הרשויות מכיוון שבעיית ההלנה של שכר העובדים לא נפתרה.



הבר ובלניקוב טענו כי "נעשה צעד גדול בדרך לפתרון בעיית חובות השכר של הרשויות לעובדיהן". עם זאת, הם דחו את דרישת ההסתדרות ולפיה משרדי האוצר והפנים יטילו סנקציות אישיות על כל ראש רשות מקומית שיעכב את תשלום שכר עובדיו או יימנע מלהעביר הפרשות לקופות הגמל או קרנות הפנסיה וההשתלמות של העובדים. עוד הם טענו, כי פתרון בעיית חובות השכר תלוי במימוש תוכניות ההבראה ברשויות.



הבר ובלניקוב גם דחו את הצעת ההסתדרות ולפיה כל 700 אלף עובדי המגזר הציבורי יתרמו את השווי של יום חופשה אחד לאותם עובדים ברשויות ששכרם מעוכב. לטענתם, מימוש הצעה זו הוא בעייתי מכיוון שהוא יחייב את המדינה בהוצאה כספית הכרוכה בפדיון יום החופשה לעובדי המגזר הציבורי.



בתום הדיון אמר עיני: "מלכתחילה, לא הענקנו סיכויים רבים לכך שיימצא פתרון למשבר השכר ברשויות המקומיות במסגרת בית הדין לעבודה, אך מפאת כבודו של בית הדין החלטנו להמתין ולראות כיצד נתקדם לכך שלא יימצא עובד ברשויות מקומית שייוותר בלא שכר. צר לי לראות כי גם באותן רשויות שהשתמשו בכספי המדינה כדי לשלם את שכר העובדים שהולן באוקטובר, נוצרה הלנה חדשה - לחודש נובמבר. גם בנושא העברת כספי הפרשה לקופות ולקרנות של העובדים אין התקדמות. אנו נערך עתה לקראת שביתה נוספת שאני מקווה כי תשים קץ לפרשה המבישה".



כל הכותרות החשובות במסך אחד - מפת החדשות של TheMarker


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully