וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול בהפסדי חברת הלוויין יס ברבעון השני - ל-208 מיליון שקל

הארץ

15.8.2001 / 7:25

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון ב-62 מיליון שקל, גידול של 43% לעומת הרבעון הקודם; מספר המנויים בסוף המחצית הראשונה של 2001 ב-168 אלף

מאת הדר חורש

חברת הלווין יס הפסידה 208 מיליון שקל ברבעון השני של 2001, לעומת הפסד של 182 מיליון שקל ברבעון הראשון - כך עולה מדו"חות שאישר דירקטוריון החברה בסוף השבוע שעבר.

הגידול בהפסד נגרם בשל הגידול בהפסדי התפעול, בהוצאות המימון והפחת. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השני ב-62 מיליון שקל, גידול של 43% לעומת הרבעון הראשון של השנה. מספר המנויים של חברת הלוויין הסתכם בסוף המחצית הראשונה של 2001 ב-168 אלף.

בחברת הלוויין הושקעו עד היום כ-600 מיליון דולר, מתוכם כ-260 מיליון דולר על ידי בעלי המניות. חברת בזק , שאמורה ליהפך בעקבות ההסכם המתגבש בין בעלי המניות לבעלת המניות הגדולה בחברה - השקיעה עד כה בחברת הלוויין כ-140 מיליון דולר.

בסוף 2000 הודיעו שלושה מבעלי המניות - קבוצת קרדן-לידן, גילת די.בי.אס ופועלים השקעות - כי לא ימשיכו להזרים לחברה הון. בעקבות ההודעה המשיכו רק בזק ויורוקום להזרים לחברה הון הדרוש על מנת לקיים את פעילותה, ובין הצדדים מתנהלים מגעים מתקדמים לשינוי חלוקת האחזקות בחברה בהתאם להשקעות הבעלים.

על פי ההסדר המתגבש, תיהפך בזק לבעלת המניות הגדולה בחברה ותחזיק כ-40% מהמניות; יורוקום תהיה בעלת המניות השנייה בגודלה ותחזיק כ-36% מהמניות. על פי ההערכות יידרשו בעלי המניות להזרים לחברת הלוויין עוד כ-150 מיליון דולר לפני שהחברה תתאזן ותוכל להתקיים על בסיס הכנסותיה. הנהלת החברה מסרה כי היא מקווה להגיע לאיזון כאשר יגיע מספר המנויים ל-360 אלף, ב-2002.

הסכם הכבילה בין חברת הלווין לחברות הכבלים, המחייב את חברת הלוויין לאפשר לחברות הכבלים לשכנע מנויים המבקשים לעבור ללוויין לחזור בהם מכוונתם, נחשב על ידי הנהלת חברת הלוויין כגורם המעכב את הגידול במספר מנוייה. ההסכם היה אמור לפקוע עם השלמת התיקון לחוק התקשורת וכניסת התיקון לתוקף, אך בינתיים אין לצדדים הסכם חלופי שיאפשר מעבר מנויים, ולכן ממשיכים הצדדים לפעול על פי ההסכם הישן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully