וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום המלאכים ישראל-קליפורניה משקיע בקרנות במקום בחברות

הארץ

15.8.2001 / 8:15

מנהל הפורום, ברני בלקין: "שינינו את מודל ההשקעות, כשראינו שהקרנות הישראליות נקלעו למצוקה בגיוסי ההון שלהן"

מאת עודד חרמוני

פורום המלאכים ישראל-קליפורניה, שהוקם על ידי לשכת המסחר בין שתי המדינות, גייס בחודשים האחרונים כ-7 מיליון דולר עבור קרנות ההון סיכון הישראליות וולדן ישראל 3 ו-JVP4. זאת, על אף שמטרתו המקורית של הפורום היתה לסייע לחברות היי-טק ישראליות בשלבים המוקדמים הפועלות בעיקר בקליפורניה, באמצעות גיוס הון וסיוע בגישה לשווקים.

ההון שהפורום משקיע מגויס מחבריו, שחלקם ישראלים שהגיעו לעמק הסיליקון ומשמשים שם בתפקידי ניהול. מדובר בין היתר בנשיא חברת אפלייד מטיריאלס, דן מידן; נשיא AT&T.com, צבי גל; והמדען הראשי של חברת יאהו, אודי מנבר.

מנהל הפורום, ברני בלקין, הסביר כי ההשקעות דווקא בקרנות נובעות מהמשבר שאליו נקלעה התעשייה. "שינינו את מודל ההשקעות, כשראינו שהקרנות הישראליות נקלעו למצוקה בגיוסי ההון שלהן", אמר. "המשבר בענף, כמו גם הבעיות הפוליטיות ובעיות המס, מקשים על גיוסי ההון של הקרנות. חברי הפורום חוששים פחות מהבעיות הביטחוניות, ועל כן השקיעו 3.2 מיליון דולר ב-JVP והון נוסף בוולדן ישראל. אנו מנהלים קשרים עם קרנות ישראליות נוספות המצויות בשלבי גיוס".

בלקין אמר כי המטרה המרכזית של פורום המלאכים נותרה בעינה: תמיכה בחברות ישראליות הפועלות בקליפורניה. "בשנה שעברה השקענו 8 מיליון דולר בחברות כגון קומסנס ואחרות, והצגנו אותן גם בפני משקיעים אחרים - הקרנות הגדולות NEA, אקסל, סקויה ומייפילד - שעמם יש לנו קשר הדוק. החברות הישראליות מתקשות בהבנת השוק האמריקאי. זו הבעיה המרכזית שלהן כשהן מנסות לשווק בארה"ב את הטכנולוגיה שלהן. אנחנו מנסים לסייע להן באמצעות הקשרים שלנו עם גופים בולטים בתעשייה האמריקאית".

לדבריו, הוא מנסה להקים רשת כל-אמריקאית של פורומים דומים, שייבנו על בסיס השתתפותם של מנהלים ישראלים בחברות אמריקאיות או חברות ישראליות הפועלות בארה"ב, ויהודים המשמשים בתפקידים בכירים בתעשייה. בלקין: "אנו רואים בכך צורך גם באזורים כמו ניו יורק ובוסטון, שבהם יש פעילות רבה של חברות ישראליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully