וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה נסוגה בכ-0.5% מהשיא שקבעה אתמול

שרון שפורר

19.12.2006 / 17:40

ירידות של עד 1.4% במדד הנדל"ן. בי קונטקט המריאה בכ-25%. מחזורי המסחר הסתכמו בכ-1.1 מיליארד שקל

תל אביב חתמה את יום המסחר בנסיגה קלה מהשיאים שקבעה אתמול, מושפעת בעיקר מירידות השערים בוול סטריט אמש והיום - בשוקי העולם. בעקבות העלאת הדירוג לכלכלה הישראלית אתמול, על ידי חברת הדירוג פיץ', טיפס המעו"ף ב-0.7% לשיא של 948 נקודות - מרחק של כ-5.5% בלבד מרף 1,000 הנקודות. עם זאת, בסיום המסחר ירד המעו"ף ב-0.5% ל-943.2 נקודות ומדד תל אביב 100 ירד ב-0.7% ל-942 נקודות. למעשה, מדובר באחת הפעמים הבודדות בהיסטוריה של אחד העם בהן עלה ברמתו מדד המעו"ף על מדד תל אביב 100. מחזורי המסחר הסתכמו היום בכ-1.1 מיליארד שקל.


בצהרי יום המסחר, פורסם כי ראשי סיטיגרופ שוקלים בחיוב את הרחבת ההשקעות של הבנק במשק הישראלי, אך לא נראה כי ההודעה הצליחה לשנות, ולו במעט, את כיוון המסחר בבורסה. ראשי סיטיגרופ, נמסר מהאוצר, הביעו אמון בהנהגה הכלכלית במהלך פגישה עם שר האוצר. הירשזון אמר בפגישה, כי תקציב המדינה יעבור עד סוף השנה.

זמן לא רב לאחר מכן, פירסמה סוכנות פיץ' גם העלאת תחזית דירוג של הבנקים לאומי, הפועלים והבינלאומי, מ"יציב" ל"חיובי", בהמשך להעלאת הדירוג שלה אתמול לישראל. הודעתה של פיץ' אמנם מיתנה במעט את הירידות במניות הבנקים הגדולים, אך לא הצליחה להעביר את הבנקים לעליות שערים.

מניות הפועלים ולאומי ירדו בכ-0.5% וב-0.4% בהתאמה, במחזור של כ-63 מיליון שקל ו-43 מיליון שקל, בהתאמה. מניית דיסקונט איבדה 1.1%. מנגד, נהנו מעליות שערים הבינלאומי, שעלה ב-0.3% ומזרחי, שהוסיף 0.4%.

מדד הנדל"ן הוביל את הירידות ואיבד 1.3%; מדד הבנקים רשם ירידה של 0.4%. ירידות שערים נרשמו גם במניות השורה השנייה והשלישית: תל אביב 75 איבד 0.1.2%, ומדד היתר 30 השיל מעליו כ-1.2%.

בשוק הסולידי, נסחרו איגרות החוב ביציבות יחסית, כשהשחרים רשמו עליות מחירים קטנות, של עד 0.03%, ואילו הגלילים הצמודים ירדו בשיעור של עד 0.1%.

מדד תל טק 15, ש-14 ממניותיו דואליות וה-15 במספר - תדיראן קשר - היא בעלת קשר הדוק לדואלית אחרת, אלביט מערכות, ירד ב-1.4%. ברקע, הירידות שבהן חתמה אמש וול סטריט, למרות שורת הודעות על מיזוגים ורכישות. דאו ג'ונס נסוג אתמול בשיעור זעום משיא שקבע ביום שישי ל-12,441 נקודות, בעוד שמדד נאסד"ק ירד ב-0.9% ל-2,435 נקודות.

בקרב המניות הדואליות של המעו"ף - נרשמה נטייה ברורה לירידות שערים. טבע שפתחה בפער שלילי של 1.7%, ירדה בסיום ב-2% במחזור של כ-70 מיליון שקל. זאת, על אף שהודיעה על השקת טבליות Bupropion Hydrochlorid לטיפול בדיכאון. מדובר בגירסה הגנרית של טבליות Wellbutrin של חברת התרופות Biovail, בהמשך להסכם עם חברת אימפקס ו-Anchen. הטבליות רשמו מכירות של 972 מיליון דולר בארה"ב בשנה שהסתיימה בספטמבר האחרון. טבע תשווק את התרופה בבלעדיות למשך 180 יום, אך תעביר תשלומים ל-Anchen ואחוז מהרווח הגולמי ל-IMPAX. נראה כי הירידה קשורה יותר למספר המלצות שנקבו במחיר יעד של 39 דולר למניה.

גם כור נסחרה בירידות (1%) וכמוה גם פריגו (1.6%), נייס (1.1%) ואלביט מערכות (1.1%). גם פרטנר נכנעה למגמה השלילית וירדה ב-0.3%.

אחרי עלייה של כ-94% בשווייה מתחילת השנה, אך ירידה של כ-3% בשבוע האחרון, התממשה היום אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, ב-1.2% במחזור של כ-18.5 מיליון שקל. ברקע למסחר, ידיעה ב-TheMarker, לפיה המודל הפיננסי של הקבוצות המתמודדות מאשש את ההערכות כי MTS תזכה במכרז הרכבת הקלה בתל אביב, שהיקפו מגיע לכ-10 מיליארד שקל. MTS היא קבוצה הכוללת את אפריקה ישראל, חברת התשתיות הגדולה בסין CCECC, חברת התשתיות מפורטוגל Da Costa Soares, חברת הענק הגרמנית סימנס האחראית על ייצור הקרונות, מוביל התחבורה ההולנדי HTM וחברת אגד.

עוד בנדל"ן: דלק נדל"ן ירדה בכ-2.9%. החברה הבת, דלק בינלאומי - גם היא בשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה - הודיעה הבוקר כי רכשה 80% מבניין משרדים בברלין שבגרמניה. עלות הנכס (100%) מסתכמת ב-30 מיליון יורו והוא מניב דמי שכירות שנתיים נטו של 2.3 מיליון יורו. מדובר בתשואה של 7.6% על הנכס. מניית קבוצת דלק ירדה בכ-1.2%.

מניית סולבר סיימה בעלייה קלה בלבד, של 0.1%, אחרי שמרבית היום נסחרה בתוספת משמעותית יותר של עד 6%. זאת, אחרי שקיבוץ חצור - בעל השליטה הנוכחי - שיפר הצעתו למשקיעים המוסדיים בעלי החוב בניסיון להתניע את הבראת החברה: בעלי איגרות החוב יקבלו כעת כ-17% מהחברה וידללו את קיבוץ חצור ל-22%, במקום כ-13% מהחברה בלבד בהצעה הקודמת.

כן פייט בלטה עם זינוק של כ-6.5% במחזור ער במיוחד מהרגיל של כ-8 מיליון שקל. זאת, אחרי שהודיעה כי קיבלה אישור ממשרד הפטנטים האמריקאי לפטנט המעניק לה בלעדיות בשימוש בתרופת ה-CF101, לטיפול בדלקת מפרקים, עד שנת 2023.

בי קונטקט בולטת עם נסיקה של כ-25% במחזור של 3.4 מיליון שקל. אתמול הודיעה החברה כי היא רוכשת אחזקות מהותיות באתרי האינטרנט "לילה", "מקושרים" וחברה נוספת לשירותי אינטרנט, בהשקעה של כ-4 מיליון שקל, בתקווה שמהלך זה ימצב אותה כחברה מובילה בשוק לפלטפורמה דיגיטלית להעברת תכנים במדיה הסלולרית והאינטרנטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully