וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים בוחן מחדש את מבנה העמלות: עשוי לבטל חלק משמעותי מהן

שלומי שפר

19.12.2006 / 8:49

כחלק מהתשובה של הבנקים ללחץ הציבורי, נשקלות תוכניות שונות כדי לסכל נסיונות להביא לפיקוח על העמלות



בוחן בתקופה האחרונה תוכניות שונות לשינוי במבנה העמלות שלו. מדובר על תוכניות רבות שעולות ויורדות בשבועות האחרונים ואחת מהן כוללת גם תוכנית להביא לביטול חלק משמעותי מהעמלות. עם זאת לא התקבלה כל החלטה בעניין וכלל לא בטוח שזאת התוכנית שתתקבל. כיום יש לבנק הפועלים, כמו לשאר הבנקים, מעל 250 עמלות שונות. יחד עם זאת מרבית משקי הבית עושים שימוש יום יומי בסך הכל ב-10-6 עמלות.



הפועלים מנסה בכך להקדים את התוכנית הנרקמת בפרלמנט הישראלי - לפקח באמצעות חקיקה על העמלות שגובים הבנקים. לבנק הפועלים, כמו גם לבנקים האחרים, ברור כי הלחץ הציבורי ונגיד בנק ישראל שכבר הביע את זעמו על כך שהבנקים נהנים כיום יותר מדי מהכנסות מעמלות ופחות מדי מהכנסות מימון (הכנסות ממרווח פיננסי בין אשראי לפקדונות) יביאו לשינוי - על כן הם מנסים להוציא לפועל תוכניות שיסכלו את רעיון החקיקה.



לאחרונה פורסם מחקר שיזם איגוד הבנקים ולפיו בכלל מדיניות המערב (למעט בלגיה) אין פיקוח ממשלתי על העמלות. יתרה מכך, המחקר הראה כי משקל ההכנסות מעמלות של הבנקים הישראלים מכלל הכנסות הבנק עומד על כ-37% כאשר הממוצע באיחוד האירופי הוא 39% ובארה"ב הוא 43%.



מבנק הפועלים נמסר בתגובה כי הבנק הנהיג חידושים חשובים בנושא העמלות, כאשר הנהיג לפני מספר שנים את שיטת המסלולים שהטיבה עם לקוחות הבנק. המסלולים מעניקים שקיפות ומפשטים את הניהול העסקי של הלקוח בבנק. הבנק בוחן מעת לעת את מכלול השירות מול הלקוח, כולל הרכב העמלות שבו מחויבים הלקוחות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully