וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לויד בלנקפיין - יו"ר ומנכ"ל גולדמן סאקס - יוכל לקבל בונוס של עד 87 מיליון דולר השנה

מיכל רמתי

19.12.2006 / 10:03

זאת לאחר שהבנק רשם רווחי שיא ובעלי המניות של החברה אישרו העלאת מגבלת הבונוסים לבכירים



יו"ר ומנכ"ל , לויד בלנקפיין, יהיה זכאי לקבל בונוס של עד 87 מיליון דולר השנה - יותר מכפליים מבונוס של 40 מיליון דולר שקיבל מנכ"ל , ג'ון מאק, בשבוע שעבר. זאת לאחר שבעלי המניות בגולדמן סאקס אישרו תוכנית שכר המאפשרת לשלם לכל אחד מ-25 בכירי החברה עד 0.6% מרווחיה לפני מס. הבנק שבר בשבוע שעבר את שיא הרווחים בוול סטריט, ורווחיו לפני מס הסתכמו ב-14.6 מיליארד דולר. מניית הבנק עלתה ב-59% השנה.



בעלי המניות בגולדמן סאקס אף הסירו את מגבלת הבונוס המירבי, שעמדה על 35 מיליון דולר, ואישרו העלאה של 15% בשנה של שיעור הרווחים המוקדש לבונוסים של הבכירים. קודמו של בלנקפיין בתפקיד, הנרי פולסון, שפרש לטובת משרת שר האוצר של ארה"ב, קיבל בונוס של כ-30 מיליון דולר בשנה שעברה.



בלנקפיין מכהן בתפקיד המנכ"ל והיו"ר מחודש יוני השנה, אך הצטרף לגולדמן ב-1982, כסוחר זהב. בשנה שעברה קיבל שכר בסך 38 מיליון דולר כנשיא וסמנכ"ל התפעול של החברה, מתוכם כ-30 מיליון דולר היו בונוס במניות ובמזומן.



עדיין לא ברור מה יהיה גובה הבונוס של בלנקפיין בסופו של דבר, אך לפי הערכות, הוא צפוי לקבל 50 מיליון דולר. בעבר העניקה ועדת השכר של גולדמן סאקס בונוסים הנמוכים מהתקרה. הסרת המגבלה מרמזת על כוונה לשלם בונוס ביד נדיבה במיוחד, ויתכן כי הדבר יסלול את הדרך לבונוס גדול אף יותר לבלנקפיין בשנה הבאה, שתהיה שנת כהונה מלאה עבורו בתפקיד.



גולדמן סאקס דיווח בשבוע שעבר, כי הקצה 16.5 מיליארד דולר לשכר העובדים, או 622 אלף דולר בממוצע. עם זאת, עושר בוול סטריט אינו מחולק באופן שווה. כוכבי בנקאות ההשקעות יכולים לצפות לבונוסים של 25-20 מיליון דולר כל אחד, בעוד סוחרים שהשיגו לבנק רווחים גבוהים יקחו חלק מהרווחים כבונוס של עד 50 מיליון דולר לאחד, לפי מנהלים בכירים בוול סטריט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully