וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולבר משפרת את הצעתה למוסדיים בניסיון להתניע את הבראתה: יקבלו כ-17% מהחברה וידללו את קיבוץ חצור ל-22%

אסף רותם

19.12.2006 / 12:45

החברה הציעה למחזיקי האג"ח לקבל כ-13% ממניות החברה תמורת פירעון חוב של כ-194 מ' ש'



מתקפלת מול לחץ המוסדיים: בעקבות חשש שמא אלו ידחו את תוכנית הפשרה שהגיש קיבוץ חצור, בעל השליטה בחברה, וישלחו אותה אל חידלון פירעון ואל הנושים, משפרת סולבר את הצעתה למחזיקי האג"ח. שבוע וחצי לאחר שהציעה למחזיקי האג"ח של החברה לקבל כ-13% ממניות החברה תמורת פירעון חוב של כ-194 מיליון שקל, הגישה החברה הצעה משופרת ובה יזכו מחזיקי האג"ח ל-17.2% מהחברה, בדילול מלא. אסיפת בעלי האג"ח מתוכננת למחר.



בעקבות ההסדר, תרד אחזקתו של קיבוץ חצור בחברה לכ-22%, אך הקיבוץ יוסיף לקיים את הסדר העבודה והשירותים עם החברה הציבורית. עם זאת, לא בטוח שההצעה החדשה תתקבל. בקרב הגופים המוסדיים קיימת מורת רוח לגבי הנתח שנשאר בידי הקיבוץ. הטענה אותה העלו גורסת, כי לא ייתכן שמי שהביא את החברה לביצועים כל כך גרועים יזכה לנתח כל כך גדול בשליטה לאחר הסכם הפשרה.

הסכם הפשרה הוא מרכיב בודד מהניסיון להתניע את תהליך ההבראה לו זקוקה בצורה נואשת החברה, המייצרת שמן סויה, מוצרי חלבון סויה ותערובת לבעלי חיים. סולבר נקלעה למשבר לאחר הפסד של כ-24 מיליון שקל מתחילת השנה, שהתווסף להפסד של 44 מיליון שקל ב-2005. ההפסדים הכבדים נבעו מהוצאות בגין הרצת מפעלים חדשים, בעיקר המפעל לייצור חלבון מבודד, עליית מחירי האנרגיה ושינויים בשוק הסויה העולמי. הנפילה בביצועי החברה, שהתרחשה באורח פלא מיד לאחר הנפקתה במארס 2004, מחקה למשקיעים כ-80% מהשקעתם מאז.



ישועתה של סולבר, לפי התכנון, תמומן באמצעות השקעה של 80 מיליון שקל על ידי קרן פייט ועל ידי מבטח שמיר תמורת 45% מהונה של החברה בדילול מלא. סכום זה ו-20 מיליון שקל שתגייס סולבר, יממנו את רכישת איגרות החוב מהחברה. בעקבות ההצעה הנוכחית - אם תתקבל - תרד אחזקתו של קיבוץ חצור בחברה ל-22%.



סולבר תגיש לאישור בית המשפט הצעה משופרת, שלפיה החברה תרכוש ממחזיקי איגרות החוב את כל האיגרות שבידם תמורת מזומן והקצאת מניות, שבוע בלבד לאחר שהגישה את ההצעה הקודמת. על פי התוכנית, בעלי האג"ח סדרה א' יקבלו תמורת כל 1,000 שקל באג"ח 570 שקל במזומן ועוד 20 מניות, ששוויין נכון לתום הרבעון השלישי הוא 1,096 שקל. מחזיקי אג"ח סדרה ב' יקבלו תמורת כל 1,000 שקל באג"ח 480 שקל במזומן ועוד 30 מניות, ששוויין נכון לתום הרבעון השלישי הוא 1,075 שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully