וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלקסו סמיתקליין רכשה את הזכויות לתרופה לטיפול בלוקמיה שבפיתוח ג'נמב עבור סכום שיא של 2.1 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

19.12.2006 / 13:23

מניית ג'נמב מזנקת ב-14.6% בבורסת קופנהאגן על רקע פרסום עסקת הרכש



גלקסו סמיתקליין (סימול GSK.L), יצרנית התרופות הגדולה באירופה, רכשה את הזכויות העולמיות לתרופה החדשה והמבטיחה לטיפול בלוקמיה - המפותחת על ידי חברת הביוטכנולוגיה הדנית ג'נמב (סימול GEN.CO) - עבור סכום שיא של 2.1 מיליארד דולר.



ההסכם הוא הגדול ביותר שהשיגה חברת ביוטכנולוגיה אי פעם, ומאפיל על שיתוף הפעולה בשווי 2 מיליארד דולר בין אימקלון סיסטמס (סימול IMCL.O) ויצרנית התרופות בריסטול מאיירס סקוויב (סימול BMY.N). הסכם זה עודכן כלפי מטה לאחר שפיתוח תרופת ארביטוקס מתוצרת אימקלון נתקל במכשולים.



מניית ג'נמב מזנקת כעת ב-14.6% בבורסת קופנהאגן. בתחילת יום המסחר רשמה המניה עלייה של 24% ל-424 קרונות דניות - שיא של כל הזמנים. שווי החברה, שעדיין לא ייצרה רווח, הוערך בכ-3 מיליארד דולר.



העסקה היא האחרונה בשרשרת רכישות של יצרניות תרופות גדולות המשתוקקות להיכנס לתחום הביוטכנולוגיה. מחיר העסקה משקף את התחרותיות העזה השוררת בשוק.



התרופה, ששמה HuMax-CD20, היא נוגדן ניסיוני בשלבי פיתוח אחרונים ללוקמיה לימפוציטית ולימפומה שאינה הודג'קינס. התרופה נמצאת בשלב ניסיוני גם לטיפול בדלקת הפרקים השגרונית.



מנכ"לית ג'נמב, ליסה דרייקמן, אמרה כי היא בטוחה שתרופת HuMax-CD20, הצפויה להיות מוגשת לקבלת אישור רגולטורי ב-2008, תניב רווח של יותר מ-2 מיליארד דולר במכירות שנתיות. "לפי סכום העסקה אפשר לראות כי גם גלקסו מאמינה ברווח הצפוי מהתרופה", אמרה דרייקמן לרויטרס בראיון טלפוני. היא הוסיפה כי ישנם אנליסטים המעריכים את הרווח הצפוי ממכירות התרופה לטיפול בסרטן ודלקת פרקים ב-5 מיליארד דולר.



פרנק אנדרסון, אנליסט בבנק ג'יסק, העלה את המלצת מניית ג'נמב ל"קנה" מ"החזק" על רקע העסקה וציין כי אישור רגולטורי לתרופה בעלת שלושת השימושים יקנה שווי של 470 קרונות למניה.



לפי תנאי העסקה, ג'נמב תקבל עמלה בשווי 582 מיליון קרונות דניות (102 מיליון דולר) על רכישת הרישיון לתרופה. גלקסו תשקיע כ-537 מיליון קרונות לטובת רכישת מניות ג'נמב. ג'נמב תהיה זכאית לתשלומים של עד 1.6 מיליארד דולר בהתבסס על פיתוח ושיווק מוצלח של התרופה. בנוסף, היא עשויה לקבל תמלוגים על מכירות עולמיות של התרופה.



ג'נמב תהיה אחראית על עלויות הפיתוח של התרופה עד 2008 ותינתן לה אפשרות להשתתף בקידום התרופה כטיפול לסרטן בארה"ב ובסקנדינוויה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully