וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלטש יהלומים תובע 664 אלף שקל מלב לבייב

חיים ביאור

19.12.2006 / 13:48

אלי כהן לסקלי טוען כי לא קיבל פיצויים על נזקי גוף שנגרמו לו בעקבות תאונת דרכים שעבר במסגרת עבודתו

אלי כהן סקלי, עובד בחברת היהלומים אל. אל. די שבבעלות לב לבייב, תובע מלבייב ומהחברה 664,070 אלף שקל פיצויים בשל פיטוריו. לטענתו, הוא פוטר בגלל שהתריע על כך שהחברה לא פיצתה אותו על נזקי גוף שנגרמו לו בעקבות תאונת דרכים שעבר במסגרת עבודתו.

אלי כהן סקלי, מלטש יהלומים במקצועו, עבד כשכיר בחברת אל. אל. די במשך 7 שנים וחצי, עד סוף 2005. בתביעה שהוא הגיש לבית הדין האיזורי לעבודה באמצעות עו"ד אברהם דורון, הוא טוען כי בעת ראיון העבודה הבהיר לו הממונה עליו כי הגב הכלכלי האיתן של החברה ושל לבייב, מבטיח כי שכרו ישולם וכי אין לו מה לדאוג גם אם יישלח לעבוד מטעם החברה ברחבי העולם. עם זאת, נאמר בתביעה כי השכר שולם לו במזומן, ללא תלושי שכר.

תחילה נשלח כהן סקלי לעבוד במפעל רוס דיאמונד במוסקווה, כמנהל של חלק ממערך הייצור במפעל. את שכרו, בסך 6,000 דולר בחודש, הוא קיבל בישראל במזומן בכל פעם שהיה מגיע לשבוע החופשי שלו בארץ. במאי 2004, נאמר בכתב התביעה, נשלח כהן סקלי לנמיביה, כדי להקים שם מפעל בבירה וינהוק עבור לבייב וחברת אל.אל.די. מספר העובדים במפעל היה תחילה 300 ולאחר מכן גדל ל-500. שכרו החודשי של כהן סקלי הועלה ל-8,000 דולר, שגם אותם קיבל במזומן בעת ששהה בישראל.

מכתב התביעה עולה כי בעת שמשפחתו של כהן סקלי ביקרה אותו בנמיביה במימון החברה, הוא הסיע את רעייתו ושלושת ילדיו ברכב שהועמד לרשותו על ידי מעסיקיו. במהלך הנסיעה אירעה תאונת דרכים שבה נפצעו קשה רעייתו ואחד מילדיו. השניים אושפזו בבית חולים בנמיביה ונותחו שם ולאחר שמצבם הרפואי איפשר זאת הם הוטסו לישראל להמשך הטיפול הרפואי. לדבריו, אשתו ובנו נותרו נכים כתוצאה מהתאונה. ואולם לאחר התאונה התברר לכהן סקלי כי בעת שכירת הרכב לא נרכש ביטוח לנהג ונוסעים, אלא לרכב בלבד. לטענתו, בכך הפרה החברה את חובתה כלפיו והיא אחראית למחדל. כהן סקלי טוען כי כמה חודשים לאחר תאונת הדרכים הוא הועבר לעבוד במפעל מוסלמאז ברוסיה, בשכר נמוך מזה שקיבל בפעם הראשונה בה נשלח לעבוד במפעל זה.

לאחר שהחל את עבודתו במוסלמאז, עבר לשליטה של גורמים אחרים ברוסיה. לדבריו, בעת שהותו במפעל ברוסיה הוא דרש מהחברה לפצותו על נזקי הגוף שנגרמו לרעייתו ולבנו ואולם הממונה עליו דרש ממנו לבטל את דרישתו. לטענת כהן סקלי, משלא הסכים לבטל את הדרישה, דאגו אנשיו של לבייב לכך שהבעלים החדשים במפעל מוסלמאז יפטרו אותו מעבודתו, והוא אכן פוטר באוקטובר 2006. לדבריו, לא הוצאו לו מעולם תלושי שכר ולא שולמו לא כל תשלומים סוציאליים בתקופת העסקתו באל.אל. די ובמפעל מוסלמאז.

כהן סקלי מבקש מבית הדין שיפסוק לו פיצויי פיטורים בסך 489,234 שקל, החזר של הפרשי שכר בגין "הפחתה שרירותית שלא כדין" של שכרו בסך 170,538 שקל וחוב דמי הבראה לשנתיים בסך 4,298 שקל ובסך הכל 664,070 שקל. עוד הוא מבקש לחייב את החברה לשאת באחריות של כל חסרון כיס שייגרם לו עקב פציעתם של אשתו ובנו בתאונה בנמיביה. טרם הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully