וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב תשקיע כ-300 מיליון שקל ברכבת הקלה

שרון קדמי

19.12.2006 / 14:06

בקרוב ייחתמו הסכמים עם הרשויות הנוספות הנכללות בתוואי: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן ובת ים

עיריית תל אביב תשקיע כ-300 מיליון שקל במסגרת פרויקט הרכבת הקלה. כך נקבע בהסכם עליו חתמו היום החשב הכללי באוצר, ירון זליכה, ומנכ"ל עיריית תל אביב, מנחם לייבה. מדובר בהסכם ראשון המפרט את השתתפותה של העירייה במימון פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה.

בהסכם שנחתם נקבעו גובה התשלום אותו תעביר העירייה לקופת המדינה ואופן פריסת תשלום זה על פני השנים, במטרה להקל על העירייה לעמוד בתשלומים השוטפים. כמו כן, פורטו בהסכם תשלומי המסים העירונים, בהם יחויב הזכיין אשר יבנה ויפעיל את הקו האדום - זאת בגין המקטע במסלול העובר בתחומי העיר תל אביב-יפו. עוד הוגדרו מתקני הרכבת עליהם יחול מיסוי עירוני.

על פי ההסכם, תשתתף עיריית תל אביב במימון הפרויקט בסכום כולל של 292 מליון שקל. 175 מליון שקל ישולמו ישירות, והיתר בקיזוז תשלומי הארנונה החלים על השטח המיועד למעבר הרכבת הקלה. פריסת תשלומי העירייה היא למשך 30 שנה; התשלום הראשון יתבצע בשנת 2010. בין היתר, קובע ההסכם את גובה הארנונה בתוואי בו פועל הזכיין בעיר ואת סוג המתקנים עליהם יידרש לשלם מסים.

הצדדים ציינו כי הסכם זה מבסס למעשה את מחויבותה של עיריית תל אביב לפרויקט, ומגדיר את מעורבותה בהתקדמות ביצועו. פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן הוא פרויקט התשתיות המורכב והיקר שבוצע אי פעם במדינת ישראל; עלותו נאמדת בכ-10 מיליארד שקל. בחודש הקרוב צפוי להיחתם הסכם דומה עם הרשויות הנוספות הנכללות בתוואי הקו האדום: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן ובת ים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully