וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי המניות של יורונקסט אישרו את הצעת הרכש של מפעילת בורסת ניו יורק NYSE בשווי 14.3 מיליארד דולר

טלי גולדשטיין

19.12.2006 / 16:41

המיזוג בין החברות צפוי ליצור את בורסת המניות הטרנס אטלנטית הראשונה מסוגה בעולם



בעלי המניות של מפעילת הבורסה הצרפתית יורונקסט (סימול NX1.PA) אישרו ברוב מוחץ את הצעת הרכש של מפעילת בורסת ניו יורק NYSE Group (סימול NYX), תמורת 14.3 מיליארד דולר.



98% ממחזיקי המניות ביורונקסט אישרו את ההצעה, להוציא 1% שנמנע. העסקה תיצור בורסת מניות טרנס אטלנטית, הראשונה מסוגה. ההסכם כפוף לאישור רגולטורי ולהצבעת בעלי המניות של NYSE, הצפויה מחר.



מבקרי העסקה לשעבר, כולל ממשלת גרמניה וקבוצת העסקים יורופלייס הצרפתית, השתכנעו לתמוך בעסקה בימים שקדמו להצבעה; ממשלת גרמניה מחזיקה בזכות הווטו על המיזוג ואיימה בעבר להשתמש בזכות, אם חששותיה לא יתבטלו. הממשלה מתכננת לאשר את המיזוג, אך תבקש אישורים נוספים לכך שלא תהיה זליגה של חוקים ושל רגולציה אמריקאים אל השווקים האירופים.



NYSE רכשה באמצעות מזומן ומניות את יורונקסט - מפעילת בורסות פאריס, אמסטרדם, בריסל וליסבון - זאת על רקע שורה של מיזוגים בין מפעילות בורסות בעולם. בשבוע שעבר הגישה נאסד"ק הצעת רכש עוינת לבורסת לונדון (LSE), בסך 2.7 מיליארד ליש"ט (5.3 מיליארד דולר). נאסד"ק כבר צברה נתח של 28.75% בבורסת לונדון, והנמיכה את דרישתה לשיעור בעלי המניות הנחוץ לקבלת העסקה ל-50%. נאסד"ק נתנה ארכה לבעלי המניות בבורסת לונדון וביכולתם להסכים להצעה עד ה-11 בינואר.



דויטשה בורסה, מפעילת הבורסה בפרנקפורט, ביטלה בנובמבר את הצעת הרכש - בסך 10 מיליארד דולר - שהגישה עבור יורונקסט. בכוונת דויטשה בורסה היה להקים מרכז מסחר מרכזי למניות באירופה, בשילוב הבורסה הצרפתית והבורסה האיטלקית.



העסקה בין יורונקסט ל-NYSE כוללת ייצוג שווה של מנהלים אירופאים ואמריקאים במועצת המנהלים, בת 22 החברים. לפי ההצעה המקורית, הייצוג היה 12 מול 10 לטובת האמריקאים.



» TheMarker TV החדש - היכנסו עכשיו


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully