וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אפריים מנסה להדוף השתלטות על נטרו: הכניס "גלולת רעל" בתקנון החברה

גתית פנקס

15.8.2001 / 11:07

יצחק תשובה כבר אסף בבורסה 4.9% מהון מניות נטרו; בן אפרים ניצל את ההזדמנות להגביל גם את סלים הולו, בעל המניות הגדול ביותר כיום; בקופת החברה 342 מ' ד'

בחברת נטרו יודעים כי השתלטות על החברה היא לא תסריט מופרך, והנהלת החברה אף נוקטת בצעדים כדי למנוע אותה: נטרו שינתה את התקנון שלה כך שבעלי המניות הנוכחיים שלה קיבלו כדיווידנד את הזכות להנפיק מניות בכורה נוספות על אלה שהם כבר מחזיקים בהן, ובצורה זו יצרו את יכולת ההצבעה של בעלי המניות החדשים, המתכוונים כביכול להשתלט על החברה.

בנטרו, המתמחה בתקשורת אלחוטית רחבת פס, מדגישים כי "שינוי התקנון לא אומץ על ידינו כתגובה לניסיון ספציפי להשתלט על החברה", אבל נראה כי גם גדעון בן אפריים, יזם ומנכ"ל החברה, יודע עד כמה קופת המזומנים של החברה היא אטרקטיווית ביחס לשווייה של החברה, ומנסה להערים קשיים על אלה שיבקשו לאור זאת להשתלט על החברה.

שווי השוק של נטרו היום הוא 160 מיליון דולר. בסוף הרבעון השני החזיקה החברה קופת מזומנים שמנה במיוחד בגובה 342 מיליון דולר (כולל ניירות ערך סחירים), כך ששווי השוק שלה הוא 47% בלבד מיתרות המזומן שלה.

תשובה החל לאסוף מניות

נראה, כי בן אפריים יודע מה מה מתרחש מאחורי הקלעים: איש העסקים יצחק תשובה החל בתקופה האחרונה לאסוף מניות של נטרו, והוא מחזיק היום ב-4.9% מהון מניות החברה - אחוז החזקה שמאפשר לו לשמור על אנונימיות בשלב זה.

כוונותיו של תשובה אינן ברורות כעת, אולם לא מן הנמנע שהוא מתכוון להשתלט על החברה - ממש כמו שעשה לפני כחודשיים עם חברת דלתא 3 . הרכישה של דלתא 3, נזכיר, התבצעה לפי שווי של 15.6 מיליון דולר לדלתא 3, בעוד שוויה בנאסד"ק באותו היום היה 21.5 מיליון דולר. המזומנים שהיו בקופת החברה בסיומו של הרבעון הראשון הסתכמו ב-44.7 מיליון דולר, כך שמדובר היה בדיסקאונט גדול ביותר - של 65%.

אבל נטרו, בניגוד לדלתא 3 וחברות אחרות, נוקטת בצעדי מנע, שכן אצלה הסכנה מוחשית: במעמד פרסום תוצאותיה הכספיות של נטרו לרבעון הראשון, הודיעה החברה על תוכנית הזכויות החדשה לבעלי המניות הקיימים שלה, שכוללת "גלולת רעל". החברה הקנתה להם זכות להנפיק מניית בכורה אחת על כל 100 מניות רגילות של החברה. מחיר המימוש של אופציית הרכישה הוא 20 דולר, כך שלמעשה בעל המניות רוכש מניות בשווי של 40 דולר למניה. בצורה זו החזקתו של המשתלט הפוטנציאלי מדוללת באופן אוטומטי.

בן אפרים מגביל גם את סלים

בן אפרים עצמו מחזיק היום כ-7% מהון מניות החברה. הזכות פתוחה עבור בעלי המניות בחברה עד שנת 2011, ורק במידה שאחד מן הגופים מעלה את החזקתו בחברה ל-15% או יותר. מאחר שהמיליארדר קרלוס סלים הולו כבר מחזיק בכ-19% מהון מניות החברה - ובמלים אחרות: מעל 15% - בן אפרים הכין עבורו סעיף מיוחד שקובע למעשה שניתן לפעול גם נגדו אם יעלה את החזקתו מעל ל-19.9%.

קרלוס סלים הלו הוא האיש העשיר ביותר באמריקה הלטינית. משפחת סלים, ששווי נכסיה מוערך ביותר מ-10 מיליארד דולר, מחזיקה בנטרו באמצעות חברת גלובל טלקום, שהיא יחידה בחברת Carso Global Telecom של משפחת סלים (קרלוס סלים הוא יו"ר החברה). סלים הוא אף בעל השליטה בטלמקס, חברת הטלפוניה הגדולה ביותר במקסיקו.

לא מן הנמנע שבן אפריים ביקש, באמצעות ההגבלה על החזקה של 19.9%, להגביל אף את סלים עצמו, לאור זאת שהאחרון קנה לעצמו שם של משתלט על חברות.

"זה לא ימנע השתלטות על נטרו", אומר סנג'אי קאהר, סמנכ"ל הכספים של נטרו בנוגע לתוכנית החדשה, "אבל זה יעודד כל מי שרוצה לרכוש את נטרו להיכנס למו"מ עם ההנהלה לפני שהוא מבצע ניסיון השתלטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully