וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה מפתיעה: אלביט הדמיה נזרקה ממדד נדל"ן 15

עומרי כהן

19.12.2006 / 18:21

הסיבה: פחות מ-50% מהכנסותיה השוטפות מקורן בנדל"ן. הפניקס-1 חוזרת למדד ת"א 75

בהתאם לתחזיות המוקדמות, תצטרף ב-1 בינואר מניית קרדן אן.וי לרשימת מדד ת"א-25 (מדד המעו"ף) המכובדת, על חשבונה של מניית חברת האחזקות כור, אשר תחזור למדד ת"א 75. חברת הביטוח הגדולה בישראל, מגדל, תאבד גם היא את מקומה במעו"ף לטובת מדד ת"א 75, עקב שיעור אחזקות ציבור נמוך מהדרוש. כך, עולה מרשימת המדדים המועדכנת שפירסמה היום הבורסה לניירות ערך בתל אביב.

אל רשימת 75 המניות השניות בגודלן בבורסה, יצטרפו גם חברת האנרגיה פז נפט שהונפקה באחרונה, וחברות הנדל"ן אפריקה מגורים, דניה סיבוס, דרבן, איירפורט סיטי ורבוע נדל"ן, אשר נהנו השנה ממומנטום חיובי במיוחד. מניית חברת הביטוח הרביעית בגודלה בישראל, הפניקס 1, תחזור למדד ת"א 75 בעקבות הנפקה נוספת שביצעה החברה לאחרונה ואשר הגדילה את שיעור אחזקות הציבור אל מעבר לשיעור המינימום הדרוש של 20%. בנוסף, תחזור למדד ת"א 75 מניית אינטרנט זהב, שנהנתה מהשיפור בביצועים ומרכישת החברה המתחרה קווי זהב. יבואנית המתכת, סקופ, תצטרף לראשונה למדד המכובד, לאחר העלייה החדה בשווייה (כ-80% מתחילת השנה).

אינטרנט זהב תתפוס גם את מקומה של שמיר אופטיקה במדד תל טק 15. במדד הבנקים לא יירשם כל שינוי, ואילו מדד ת"א פיננסים 15 יקלוט את מניות פניקס 1 ואקסלנס, על חשבון בינלאומי 1 ודיסקונט משכנתאות.

הפתעת העדכון היא גריעתה של אלביט הדמיה ממדד נדל"ן 15, יחד עם מניית אמות. בבורסה הסבירו כי אלביט הדמיה יוצאת מהמדד כיוון שפחות מ-50% מהכנסותיה השוטפות מקורן בתחום הנדל"ן. את מקומן של אלביט הדמיה ואמות יתפסו קרדן אן.וי וגב ים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully