וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שוק הדיור בארה"ב הגיע לתחתית? התחלות הבנייה זינקו בנובמבר בקרוב ל-7% - מעל לתחזיות

TheMarker

19.12.2006 / 18:36

עם זאת, מספר היתרי הבנייה ירד ב-3% לשפל של תשע שנים



התחלות הבנייה בארה"ב התאוששו בחודש נובמבר משפל של יותר משש שנים שרשמו בחודש הקודם. הדבר עשוי לבשר על כך ששוק הדיור בארה"ב הגיע לתחתית. מספר התחלות הבנייה זינק בחודש שעבר בשיעור חד מהצפוי, של 6.7%, לקצב שנתי של 1.588 מיליון בתים, כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי. זאת, לאחר נפילה של 14% במספר התחלות הבנייה באוקטובר. מספר התחלות הבנייה בנובמבר היה נמוך מתחזית הכלכלנים ל-1.54 מיליון התחלות בנייה. מספר התחלות הבנייה בחודש שעבר היה נמוך ב-25.5% מהחודש המקביל בשנה הקודמת. מספר התחלות הבנייה ב-11 החודשים הראשונים של השנה נמוך ב-12.5% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.



עם זאת, מספר היתרי הבנייה ירד ב-3% בנובמבר, לקצב שנתי של 1.506 מיליון בתים - רמתו הנמוכה ביותר מאז חודש דצמבר 1997. היה זה החודש העשירי ברציפות שבו נרשמה ירידה במספר היתרי הבנייה. תחזית הכלכלנים היתה כי מספר היתרי הבנייה עמד על 1.55 מיליון בחודש שעבר.



הביטחון בענף הבנייה בארה"ב ירד קלות החודש, לפי מדד הביטחון בענף הבנייה של איגוד קבלני הבתים הלאומי (NAHB) ובנק ההשקעות וולס פרגו - אשר פורסם אתמול. המדד ירד בדצמבר לרמה של 32 לעומת 33 בנובמבר, בעוד שתחזית הכלכלנים היתה לעלייה קלה של המדד לרמה של 34.



בחודשים האחרונים גברו הסימנים כי בועת הנדל"ן לדיור בארה"ב - שמימדיה תפחו ב-10 טריליון דולר בתוך שבע שנים, לפי נתוני הבנק הפדרלי - פוקעת וכי הקריסה בשוק הנדל"ן כבר החלה. המחיר החציוני של בתים חדשים בארה"ב נפל ב-9.7% בשנה שהסתיימה בספטמבר - הירידה החדה ביותר מאז שנת 1970, ולפי תחזית איגוד סוכני הנדל"ן של ארה"ב (NAR) צפויים מחירי הבתים החדשים בארה"ב לצנוח השנה ב-17%, לצד נפילה של 8.6% במחירי הבתים הקיימים. במהלך הקיץ נסק מספר הבתים הקיימים העומדים למכירה בארה"ב לשיא של 13 שנים.



ההאטה בצמיחת הכלכלה האמריקאית, נובעת בין השאר, ל"הצטננות ניכרת בשוק הדיור", נאמר בהודעת הריבית האחרונה של הבנק הפדרלי בשבוע שעבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully