וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני המורים הכריזו סכסוך עבודה במערכת החינוך; מזכ"ל הסתדרות המורים: "תיתכן שביתה החל מה-4 בינואר"

אור קשתי

19.12.2006 / 20:38

הסכסוך - על רקע היעדר הסכם עבודה קיבוצי מאז 2001 וחוסר נכונות באוצר לנהל מו"מ חדש



שני ארגוני המורים הכריזו היום על סכסוך עבודה בכל מערכת החינוך. לדברי ראשי הארגונים, הסכסוך הוכרז נוכח העדר הסכם עבודה קיבוצי מאז 2001 וחוסר נכונות מצד משרד האוצר לנהל משא ומתן במטרה לחתום על הסכם עבודה קיבוצי חדש.



ביום ראשון הקרוב אמורים נציגי המורים ומשרד האוצר להיפגש לדיון, אבל לדברי מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, הסיכויים לשינוי כלשהו קטנים. "עד עכשיו האוצר לא הציע לנו כלום, ולכן החלטנו שלא נאפשר להם להמשיך לשחק משחקים. אנו דורשים, בין השאר, הגדלה משמעותית של תקציב החינוך, שיפור תשתיות בתי הספר ותוספת משמעותית לשכר, כדי שלא נהיה בתחתית הסולם השכר הציבורי. מאסנו בשיטה של האוצר, שמנסה 'למרוח' אותנו כל הזמן".



ב-4 בינואר יוכלו שני ארגוני המורים לשבות, אבל לדברי וסרמן, עדיין לא הוחלט אילו אמצעים יינקטו בדיוק: השבתה כללית או מקומית, עיצומים ועוד. "אנחנו לא רוצים להשבית את מערכת החינוך, אבל האוצר לא משאיר לנו ברירה", הוא אמר.



לדברי יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, "מאז אוגוסט 2005, כאשר פג תוקפו של חוק ההסדרים שאסר על קיום משא ומתן בין מעסיקים לאיגודים מקצועיים, נוקט האוצר סחבת ומושך זמן בתירוצים שונים. תנאי עבודתם המחפירים ושכרם העלוב של המורים הם פועל יוצא של יחס הממשלה למערכת החינוך".



בתגובה להכרזה על סכסוך העבודה, קראה שרת החינוך, יולי תמיר, לפתיחה מיידית של משא ומתן בין משרד האוצר לארגוני המורים.



בתוך כך הפגינו היום ליד הכנסת מאות סטודנטים להוראה, בקריאה לשרה תמיר לבטל את הקיצוץ המתוכנן בתקציב המכללות להכשרת מורים, העומד כעת על כ-22 מיליון שקלים. לפני כשבועיים הודיע המשרד כי הקטין את הקיצוץ המתוכנן בכ-16 מיליון שקלים. סגן יו"ר ארגון הסטודנטים הארצי, תומר עובד, אמר לאחר ההפגנה כי "אני מקווה ששרת החינוך הפנימה את הקריאות שהופנו אליה מכל כיוון אפשרי, ותבטל את
הקיצוץ".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully