וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבנק ישראל לא מתרגשים מההצהרות של הבנקים: בדיקת גובה העמלות תימשך

רם דגן

20.12.2006 / 7:15

הבנק המרכזי: הפחתת התעריפים תתקבל בברכה, אבל אין זה אומר שפתאום יש תחרות בענף



בבנק ישראל לא מתרגשים מניסיונות הבנקים לעשות ספין ולבטל חלק מהעמלות שהם גובים ממשקי הבית. בכיר בבנק ישראל אמר אתמול כי גם אם הבנקים יחליטו לבצע צעד של הפחתה או ביטול עמלות - צוות העבודה המיוחד של בנק ישראל, שבודק את עניין העמלות, לא יפסיק את עבודתו. יתרה מזו, בבנק הדגישו אתמול כי הפחתת עמלות יזומה וגורפת לא מעידה על שיפור במצב התחרותיות בענף.



הדברים שנאמרו אתמול בבנק ישראל מגיעים על רקע פרסומים כי כמה מהבנקים, והפועלים בראשם, שוקלים לבטל חלק ניכר מהעמלות ואף שוקלים להפחית את אלה שיישארו. אף בנק, לרבות הפועלים, לא היה מוכן להתחייב אתמול כי הוא אכן צפוי לבצע צעד שכזה. לכל היותר הסכימו לומר אתמול בבנק הפועלים כי הבנק שוקל מדי פעם את מדיניות התעריפים שלו, וכי לא ניתן לפסול שהצעה להפחתה וביטול עמלות עלתה על הפרק.



בכיר בבנק המרכזי אמר כי הפחתת תעריפי העמלות תתקבל בברכה, אבל אין זה אומר שפתאום יש תחרותיות בענף, וכי הבנק ימשיך לפעול כדי לעודד את התחרותיות. "עבודת הצוות המיוחד שבודק את עמלות הבנקים לא תושפע, ובוודאי לא תיפסק, כתוצאה ממהלכים כאלה", אמר אותו בכיר. "התחרותיות בענף הבנקאות נמוכה, ובנק ישראל יעשה ככל יכולתו להגבירה. בטווח הארוך נעודד כניסה של שחקנים חדשים. בטווח הקצר, אם צריך, נתערב בתמחור העמלות".



לפי הסיכום שהושג בין הכנסת, בנק ישראל והבנקים, מוקפאות למשך חודשיים הצעות חוק שלפיהן יתאפשר, בין השאר, פיקוח על תעריפי העמלות הבנקאיות; את הצעות החוק הגישו הח"כים גלעד ארדן, אמנון כהן ואופיר פינס.



לפי הסיכום, צוות מיוחד של בנק ישראל יבדוק את מצב העמלות כיום וייתן חוות דעת מקצועית - אילו עמלות ראויות להיות תחת פיקוח ואילו צריכות להתבטל. יוזמת החקיקה וההתערבות של בנק ישראל באה לאחר שבחודש שעבר החליטו שלושת הבנקים הגדולים לייקר בזה אחר זה את תעריפי העמלות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully