וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: מכתשים השלימה זינוק של 27% בחודש וחצי

שרון שפורר

20.12.2006 / 18:23

כור קפצה ב-4%. המעו"ף עלה ב-0.6%. לאומי הוסיפה 1%. ארזים טיפסה ב-4.7%. אלקטרה נדל"ן זינקה ב-8%

הבורסה בתל אביב התאוששה היום מהירידות של אתמול לאור התיקון שחל היום בבורסות העולם. מדד המעו"ף עלה ב-0.6% לרמה של 949 נקודות, מדד תל אביב 100 טיפס בשיעור דומה לרמה של 947 נקודות ומדד תל טק הוסיף 0.4%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל.

רק 5% מפרידים היום בין המדדים המובילים לרמה הסימבולית של 1,000 נקודות לאחר שהבורסה השלימה זינוק של 15% מתחילת השנה. הטיפוס עצמו ממשיך להיתמך במצב הכלכלי של המשק לצד הסקירות החיוביות של סוכנות הדירוג פיץ' בשבוע האחרון. היום היו אלה בעיקר בורסות העולם שחזרו להתאושש ותמכו גם בבורסה המקומית. אתמול חששו המשקיעים מפני שינויים ברגולציה בבורסה בתאילנד שעשויה להקשות על המשקיעים הזרים שם, ומשכו בכך את כל בורסות השווקים המתעוררים ואת העולם כולו לירידות.

מכתשים אגן ריכזה את המחזור הגבוה בשוק והממשיכה לטפס גם היום - ב-3.7%. בכך, השלימה המניה זינוק של 27% מאז השפל אותו רשמה לפני כחודש וחצי. הזינוק היום בא לאחר שדויטשה בנק העלה את המלצתו ל"קנייה", ואת מחיר היעד שידרג ל-28 שקל - 20% מעל מחירה של המניה בשוק. העלאת ההמלצה באה חודשיים בלבד לאחר שחתכו בבית ההשקעות את ההמלצה ל"החזק". כור, החברה האם, מוסיפה 4%.

פיץ' העלתה אתמול את הדירוג של שלושה מהבנקים - הפועלים, לאומי והבינלאומי - ומניותיהם, שירדו אתמול, רשמו עליות קלות. הפועלים עלתה 0.3%, לאומי הוסיפה 1%, הבינ"ל 1 טיפסה ב-1.6% והבינ"ל 5 עלתה ב-1.8%.

טבע איבדה 0.1%. באי.בי.אי חזרו ואמרו כי המניה מהווה הזדמנות קנייה משמעותית, למרות שבטווח הקרוב לא צפויים אירועים חיוביים ודרמטיים.

מדד הנדל"ן שאיבד 3% בשבוע האחרון בניגוד למגמה החיובית בשוק, חזר לטפס היום ב-1.2%. הבורסה לניירות ערך בתל אביב הפתיעה אתמול בערב כאשר החליטה על גריעתה של מניית אלביט הדמיה ממדד נדל"ן 15. בבורסה הסבירו, כי אלביט הדמיה יוצאת מהמדד כיוון שפחות מ-50% מהכנסותיה השוטפות מקורן בתחום הנדל"ן. משמעותה של יציאה ממדד הנדל"ן היא גם יציאה מהמסחר של גופים מוסדיים כמו קרנות נאמנות או תעודות אינדקס עוקבות מדדים. אתמול איבדה המניה כ-3% במסחר בתל אביב, על רקע הערכות אלו. בפתיחת המסחר, איבדה המניה עוד 2% אך הספיקה להתאושש וחתמה בעלייה של 1%.

אלקטרה נדל"ן שאיבדה בחודש האחרון יותר מ-10%, קפצה ב-8% לאחר שפועלים סהר ולידר שוק הון הדביקו למניה ביומיים האחרונים המלצת "קנייה" לאחר הירידות שחוותה. אזורים, שהודיעה על פרויקט נוסף בהודו, עלתה ב-4.7%.

וריפון טיפסה ב-1.7% לאחר שג'ים קריימר, בתוכניתו בערוץ CNBC, המליץ אתמול לקנות את המניה משום שהיא זולה.

מניית ספקית שירותי האיתור והגרירה פוינטר, שהחלה להיסחר שלשום גם בתל אביב, התממשה ב-9% בעקבות המימוש בנאסד"ק לאחר שזינקה אתמול ב-23%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully