וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון: המיזוג עם רפאל יאפשר למקסם נכסי תעש במכירה עתידית

אורה קורן

20.12.2006 / 9:28

הערכות בממשלה: מנכ"ל משרד הביטחון התנגד להצעת פרץ למיזוג בין החברות



"מיזוג בין התעשייה הצבאית (תעש) לרפאל יאפשר את העלאת שווי נכסי תעש, כך שמכירה עתידית תביא למקסום התמורה לנכסי המדינה, בנוסף למקסום התועלת הביטחונית" - כך אומרים במשרד הביטחון.



בתגובה להערכות בממשלה שלפיהן מנכ"ל משרד הביטחון, גבי אשכנזי, התנגד להצעה של שר הביטחון, עמיר פרץ, למזג את החברות, נמסר כי ההצעה נעשתה בגיבוי מלא של משרד הביטחון לאחר שנערכו בדיקות כלכליות.



הנימוקים של משרד הביטחון למיזוג, שנמסרו ל-TheMarker, לא גובו במספרים. הטענה המרכזית היא שהמיזוג יביא לפינוי משאבים, המופנים כיום לתחרות בין החברות. המשאבים יתועלו, לפי כלכלני המשרד, "למחקר ופיתוח, לחדשנות ולצמיחה ובכך לחיסכון כספי משלם המסים".



החלופה הוצגה, לטענת משרד הביטחון, לאחר שמאז החלטת הממשלה על הפרטת תעש באוגוסט 2005 הורע מצבה, והשלכות ההרעה ניכרות בתחום הכספי והביטחוני. "לאור העובדה שהחלטת הממשלה לא התממשה ושלא ניתן להמשיך במצב הקיים, בחן משרד הביטחון חלופות שכבר נבחנו בעבר, כמו תוכנית הבראה ותוכנית למיזוג של תעש עם רפאל", נמסר מהמשרד.



במשרד הביטחון הגיעו למסקנה כי בעיות שורש בחברה מחייבות שינוי מבני ולא תוכנית הבראה. זאת, לאור ניסיון העבר - עלות שלוש תוכניות הבראה היתה מיליארדי שקלים, אך הן לא העניקו לחברה פתרון לטווח ארוך.



מיזוג תעש ורפאל נבחן בשנות ה-60, ציינו אתמול במשרד הביטחון. "מערכת הביטחון הבינה, שהחיבור בין יכולות המו"פ ברפאל ליכולות הייצור בתעש ממנף את הפוטנציאל העסקי והטכנולוגי של שני המפעלים בצורה מיטבית", נמסר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully