וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל: ניתן להגדיל הרזרווה במאות מגה-ואט באמצעות טורבינות מושבתות

שרון קדמי

20.12.2006 / 9:33

הטורבינות מונחות במחסני חברת החשמל; עלותן - כ-250 מ' ד' והוצאות אחזקתן עשרות מיליוני שקלים בשנה



דירקטוריון חברת החשמל הורה בשבוע שעבר להנהלת החברה להגיש בתוך חודש תוכנית מפורטת לשימוש בשתי טורבינות המונחות זה תקופה ארוכה במחסני חברת החשמל. שתי הטורבינות נרכשו לפני כארבע שנים מחברת GE, ואמורות לשמש את תחנות הכוח מסוג מחזור משולב באתר חברת החשמל בחיפה, שהקמתן מתעכבת.



עלות הטורבינות מסתכמת בכ-250 מיליון דולר, וההוצאות השוטפות על אחזקתן נאמדות בעשרות מיליוני שקלים בשנה. בעבר ניסתה חברת החשמל למכור את הטורבינות לחברת זורלו הטורקית, אך המו"מ בין הצדדים לא הצליח.



בחברת החשמל ציינו כי לאחר בדיקה של חטיבת הייצור וההולכה של החברה, הגיעו חברי הדירקטוריון למסקנה שקיימת אפשרות להכניס את הטורבינות הללו לשימוש בתוך שנתיים-שלוש, ובכך להגדיל את כושר ייצור החשמל בכ-700 מגה-ואט.



הקמת התחנות בחיפה מתעכבת עקב בעיות סטטוטוריות והיעדר מערכת להולכת גז טבעי שאמור להזין אותן. בין השאר, נבחנת האפשרות להקים את התחנות ברמת חובב.



בחברת החשמל מציינים עוד כי לפי שעה אין חלופות אחרות להגדלת כושר הייצור. כיום מסתכם כושר הייצור המותקן של החברה בכ-10,700 מגה-ואט, אך בפועל הוא קטן הרבה יותר - כ-9,700 מגה-ואט. אחת הסיבות לפער: האיסור להפעיל כמה תחנות כוח עקב אי-יישום הרפורמה בחברת החשמל שלפיה הפעלת התחנות תיתכן רק במסגרת חברות בנות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully