וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי ענף התיירות ביקשו מההסתדרות לדחות השביתה - עקב הסמיכות לחג המולד

חיים ביאור

20.12.2006 / 9:30

"התיירות עדיין לא התאוששה מהמכה שספגה עקב המלחמה בקיץ", אמרו ראשי הענף



ראשי ענף התיירות לוחצים על ההסתדרות לדחות את השביתה במשק המתוכננת לשבוע הבא. לדבריהם, השביתה, שתכלול גם את נתב"ג ותשבש את הטיסות לישראל וממנה, תפגע בתיירות הנכנסת, שמדי שנה גדלה בחג המולד.



"התיירות עדיין לא התאוששה מהמכה שספגה עקב המלחמה בקיץ", הם אמרו. "השבתת נתב"ג עתה תגרום נזק כבד, מכיוון שהיא תשים לאל מאמצים ממושכים להגדיל את התיירות ובמיוחד לחדש את הגעתן של קבוצות צליינים". לחצים אלה של ראשי ענף התיירות עשויים להשפיע על החלטת ההסתדרות באשר לתאריך השביתה ולשאלה האם להשבית גם את נתב"ג.



עילת השביתה היא העיכובים בתשלום השכר לעובדים בכמה מהרשויות המקומיות והמועצות הדתיות ובחלק משירותי הכבאות. בית הדין הארצי לעבודה, בראשות השופט סטיב אדלר, נמנע בשתי ישיבותיו האחרונות מלהוציא צו האוסר על ההסתדרות לקיים את השביתה. יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר כי ההסתדרות רואה עצמה חופשית להורות לעובדי המגזר הציבורי לשבות, לנוכח העובדה שלא הושג פתרון לבעיה של הלנת השכר ואי-העברת ההפרשות לקופות ולקרנות של עשרות אלפי עובדים ברשויות המקומיות.



המחזיק בתיק עובדי המועצות הדתיות בהסתדרות, שלמה שטרן, השלים אתמול דו"ח ולפיו בעיית הלנת השכר במועצות הדתיות חמורה לא פחות מזו של הרשויות המקומיות. מהדו"ח עולה כי הלנות שכר קיימות ב-19 מועצות. על החשבונות של כמעט כל המועצות הדתיות המלינות שכר מוטלים עיקולים.



הממונה לשעבר על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, יובל רכלבסקי, אמר אתמול בקריה האקדמית אונו כי קופת האוצר מוגבלת ביכולתה להעביר כספים לרשויות המקומיות כדי שאלה ישלמו שכר. לדברי רכלבסקי, כיום סמנכ"ל בבזק, "כשמדובר בכספי ציבור, האוצר וחייב להביא בחשבון שלצידם של העובדים מצויים הגמלאים, להם חייבת המדינה 600 מיליארד שקל"


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully