וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך לא אישרה את הסדר הנושים לסלטי שמיר

ארנון בן-יאיר

20.12.2006 / 9:56

שיעור הנשייה של הבינלאומי ותנובה מתוך הנושים הבלתי מובטחים היה יותר מ-25% - מעבר לנדרש

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, דחתה אתמול בקשה של המנהלים המיוחדים בהליך הקפאת ההליכים של חברת שמיר תעשיות מזון, עו"ד בניהו לאבל ורו"ח אליעזר שפלר. השניים ביקשו לאשר הסדר נושים לפיו תימכר החברה חרף התנגדותם של שניים מנושיה - הבנק הבינלאומי וחברת תנובה.

על פי חוק החברות, כדי לאשר הצעה להסדר נושים על 75% מהנושים בכל קבוצת נשייה להסכים לו. במקרה זה, שיעור הנשייה של הבינלאומי ותנובה מתוך קבוצת הנושים הבלתי מובטחים היה יותר מ-25%, כך שהמנהלים המיוחדים לא הצליחו להשיג את הסכמת הנושים כנדרש בחוק.

השאלה שעמדה להכרעה היתה עד כמה רשאי בית המשפט לסטות מהוראת החוק, ולהחליט כי ניתן לאשר את הסדר הנושים על אף שלא הושגו 75% הנדרשים. אלשיך קבעה כי החוק הקנה לנאמן בהקפאת הליכים יכולת להעביר הסדר הפוגע בזכויות הנושים, אך כל זאת במגבלת הרוב הדרוש על פי חוק. הנאמן אינו רשאי, נקבע, להפחית נשייה של נושה או לקבוע כי הוא אינו נושה רק כדי לקבל אישור להסדר נושים.

בהחלטתה מציינת אלשיך גם שיקולי מדיניות שיפוטית ככאלה המנחים לא לאפשר סטייה מהוראות החוק. "ראוי להימנע מלהעביר למנהלים ובעלי מניות את התחושה כי אם יביאו את החברה לחדלות פירעון ולהקפאת הליכים, הרי שהנושים יקבלו כל הסדר שיוצע, נמוך ככל שיהיה, אך ורק בשל האיום כי 'אחרת לא יראו מאומה' - ואם אין ימהר בית המשפט ויהפוך את החלטתם"

אלשיך קובעת כי רק במקרים קיצוניים ניתן יהיה לחרוג מן הדרישה לקיומו של רוב של 75%, וזאת כאשר התנגדות אחד הנושים היא התנגדות סרק. לדבריה, זהו אינו מקרה מתאים לקביעה כזו. גם אם עמדתה של תנובה נראית קשוחה ומעלה תמיהה לגבי התועלת שתצמח לה ממנה, בית המשפט אינו מחליף את שיקול דעתו בשיקול דעתו הכלכלי של הנושה. עמדתה של תנובה, ציינה, אינה משוללת היגיון באופן כזה שניתן לקבוע כי מדובר בהתנגדות סרק, וגם התנגדות הבינלאומי אינה בלתי לגיטימית.

עוד קבעה אלשיך שאם הנאמנים עדיין חושבים כי באפשרותם להעביר את הסדר הנושים תוך התאמות שיגרמו לכך שנושים יקבלו דיווידנד נמוך בהרבה מזה שחשבו עליו בתחילה - עליהם לכנס במהירות אסיפות נושים חדשות ולהציג בפניהם את תמונת המצב לאשורה.



(פש"ר 1032/06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully