וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש מודה לראשונה: ארה"ב לא מנצחת במלחמה בעיראק; יגדיל את היקף הכוחות האמריקאיים במדינה

הארץ

20.12.2006 / 10:23

נשיא ארה"ב: "אנחנו לא מנצחים, אנחנו לא מפסידים"



נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הודה בפעם הראשונה אתמול כי ארה"ב לא מנצחת במלחמה בעיראק, ואמר כי הוא מתכוון להגדיל את היקף כוחות הצבא של ארה"ב, כדי להתמודד עם אתגרי המלחמה נגד הטרור.



בראיון ל"וואשינגטון פוסט", שהתפרסם היום (רביעי) אמר בוש על המצב בעיראק: "אנחנו לא מנצחים, אנחנו לא מפסידים", בניגוד גמור להצהרותיו בעבר, לפני הבחירות לקונגרס שנערכו בנובמבר. בוש אמר גם כי הורה לשר ההגנה, רוברט גייטס, להכין תוכנית לחיזוק כוחות הצבא והנחתים של ארה"ב, בעקבות אזהרות שפריסת הכוחות באפגניסטאן ובעיראק "מתחה עד לקצה גבול היכולת" את הצבא האמריקאי.



לדברי בוש, המלחמה נגד הקיצונים האיסלאמים "עומדת להימשך, ואנו נזדקק לצבא שיהיה מסוגל להתמודד את המאמצים, ויעזור לנו להשיג שלום". הוא אמר כי "יש צורך להיערכות מחודשת של הצבא. ברור שהצב



הנשיא האמריקאי, אמר כי הוא לא מפרש את ניצחון הדמוקרטים בבחירות כקביעה של ציבור הבוחרים שיש להסיג את כוחות ארה"ב מעיראק, אלא כקביעה שיש למצוא דרכים אחרות להצלחת משימתם. הוא אישר כי הוא שוקל תגבורת קצרת טווח לכוחות בעיראק. אחת האפשרויות הנשקלת היא שליחת 15,000 עד 30,000 חיילים נוספים לעיראק, למשך שישה עד שמונה חודשים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully