וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי המניות נענו להצעת הרכש של הראל השקעות: בססח הופכת לחברה פרטית בשליטת הראל

שלומי שפר

20.12.2006 / 11:27

98.7% מבעלי המניות מקרב הציבור נענו בחיוב להצעה - מחיר של 695 אגורות למניה



פירסמה ב 4 בדצמבר הצעת רכש מלאה ליתרת מניות שאינן מוחזקות על ידיה או על ידי ביטוח חקלאי, עימה קשורה הראל בהסכם בעלי מניות לגבי השליטה בבססח. היום חל המועד האחרון למתן הודעות קיבול להצעת הרכש להפיכת בססח לפרטית, כאשר כ-98.7% מבעלי המניות מקרב הציבור נענו בחיוב להצעתה של הראל לרכוש את מניותיהם במחיר של 695 אגורות למניה.



השלמת המהלך הופכת את בססח לחברה פרטית והיא נמחקת מהמסחר בבורסה. עם סיום הרכישה, תחזיק הראל ב-76.6% מבססח, וביטוח חקלאי ב-23.3%. בהתאם להסכם בעלי המניות בבססח, נקבעו שיעורי האחזקה של הראל השקעות וביטוח חקלאי, למקרה שיוכנס משקיע זר לבססח ולמקרה שלא יוכנס משקיע כאמור. כמו כן, נקבעו הוראות בדבר זכותה של ביטוח חקלאי לרכוש מניות מהראל השקעות לשם שמירה על שיעורי האחזקה של הצדדים, כפי שנקבעו בהסכם בעלי המניות.



מהראל נמסר כי ההחלטה להפוך את בססח לפרטית התקבלה, בין היתר, לאור היעדר מסחר בבורסה במניות בססח והיעדר יתרון כלשהו בהיות החברה ציבורית. בשל דלילות המסחר במניות, צפויה היתה בססח לעבור לרשימת חברות שהמסחר במניותיהן מבוצע פעמיים ביום בלבד. מדובר בחברה קטנה שאינה זקוקה לגיוסי הון, ולכן היותה ציבורית רק מטילה עליה מגבלות והוצאות ואינה מקנה לה יתרון כלשהו. היותה של בססח חברה ציבורית וגם מבטח, מכפיפה אותה לשתי מערכות רגולטוריות (רשות ניירות ערך והמפקח על הביטוח), באופן שמכביד על התנהלותה של החברה. כך, למשל, בעוד שרשות ניירות ערך אימצה את תקני החשבונאות הבינלאומית, המפקח על הביטוח טרם עשה זאת - והדבר עלול ליצור בעיות תפעוליות וחשבונאיות בלתי פתירות.



יאיר המבורגר, יו"ר הראל השקעות, מסר כי "שיעור ההיענות הגבוה להצעת הרכש נובע מהמחיר ההגון שהוצע. הפיכת בססח לחברה פרטית היתה צעד מחויב המציאות, עובדה המסבירה אף היא את היענות בעלי המניות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully