וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ביטלה הזמנה של 75 מיליון מנות של חיסון חדש נגד אנתרקס מתוצרת וקסג'ן

סוכנויות הידיעות

20.12.2006 / 11:41

הסיבה לביטול: דחייתה של וקסג'ן את מועד תחילת הניסויים הקליניים הדרושים לחיסון



ארה"ב ביטלה הזמנה של 75 מיליון מנות של חיסון חדש נגד אנתרקס מתוצרת וקסג'ן (סימול VXGN.PK ). מאז שזכתה וקסג'ן בחוזה, בשווי 877 מיליון דולר, לפני שנתיים, רבים פיקפקו ביכולתה של חברת הביוטכנולוגיה הקטנה לספק הזמנה בהיקף כה גדול וביכולת מנהלתה להתמודד בהצלחה עם ניהול פרויקט ביושילד (BioShield), ששוויו 5.6 מיליארד דולר.



פרויקט ביושילד נוצר ב-2004 כצעד של הקונגרס לבקשת הנשיא. מטרתו היא להגדיל את מלאי התרופות והחיסונים של ארה"ב בכדי לספק הגנה במקרה של התקפה ביולוגית, כימית או גרעינית. וקסג'ן, שאין לה לקוחות גדולים נוספים ועדיין לא ייצרה אף תרופה או חיסון בהצלחה, היתה אמורה לספק חיסונים המספיקים לחיסון 25 מיליון תושבים אמריקאים במקרה של התקפת אנתרקס. הסיבה לביטול ההזמנה היא דחייתה של וקסג'ן בהתחלת הניסויים הקליניים הדרושים לחיסון - דחייה העשויה לפגום בהרכב החיסון.



החיסון המהונדס גנטית של וקסג'ן נבחר בשל הציפייה כי יהיו לו תופעות לוואי מועטות ובשל יעילותו הגבוהה במינונים נמוכים.



המשרד לבריאות ולשירותי רווחה קנה בנפרד 9 מיליון מנות של חיסון אנתרקס מתוצרת ביוסולושנס. חיסון זה נמצא בשימוש צבא ארה"ב מאז 1998, אך הוביל לתביעות ולתלונות על השפעות לוואי חמורות.



עתיד וקסג'ן נמצא כעת בסכנה בשל העובדה כי החברה לא היתה זכאית לפיצויים, אלא רק לאחר שתתחיל את המשלוחים למלאי. החברה, המעסיקה 230 עובדים, השקיעה יותר מ-150 מיליון דולר בפרויקט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully