וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבילון תנסה לגייס 10 מיליון דולר במניות

שרון שפורר

20.12.2006 / 13:12

צפויים לגזור קופון מההנפקה, בין היתר: פורמולה ויז'ן, קבוצת פישמן של אליעזר פישמן וזוהר זיסאפל

חברת פורמולה ויז'ן דיווחה היום לבורסה, כי חברת התוכנה בבילון המוחזקת על ידה בכ-25%, הגישה טיוטת תשקיף לרשות ני"ע לגיוס 10 מיליון דולר במניות ואופציות למניות לפי שווי חברה של 40 מיליון דולר (לפני הכסף). את ההנפקה תוביל ותנהל דיסקונט חיתום.

עם השלמת ההנפקה יירד שיעור אחזקות פורמולה ויז'ן בבילון מכ-25% לכ-20% ופורמולה ויז'ן תרשום רווח הון של כ-7.5 מיליון שקל.

בבילון נוסדה ב-1997 והיא מעסיקה כ-75 עובדים. עם בעלי המניות בה נמנים כיום פורמולה ויז'ן (25%), ריד אלסבייר (28%), קבוצת פישמן (20%), פרודקט קומפיוטר (8%), זוהר זיסאפל (5%) ובעלי מניות אחרים המחזיקים ב-14%. מאז הקמתה גייסה בבילון כ-15 מיליון דולר. על פי הערכות בשוק, הכנסות בבילון הן 40-50 מיליון שקל בשנה.

בבילון מפעילה תוכנת תרגום המאפשרת תרגום מלים וביטויים וגישה למידע בתמיכה רשמית ל-13 שפות, וכן שימוש ב-25 מילונים מקצועיים. גירסה 6 של תוכנת בבילון, שיצאה באפריל האחרון, מאפשרת תרגום של משפטים שלמים. על פי פרסומים בתקשורת, לבבילון יש כ-30-35 מיליון משתמשים רשומים בעולם. עד 2001 הציעה החברה למשתמשים אלו חינם את התוכנה, אבל ב-2001 שינתה את המודל העסקי והחלה לגבות כסף בעבורה.

כארבע שנים לאחר מכן, בסוף 2005, החליפה החברה את השדרה הניהולית שלה. דוביק פאר (אביה של הטניסאית שחר פאר) מונה למנכ"ל במקומו של אלכס אזולאי, מי שהיה מעובדיה הראשונים של מרקורי ומנהל הפעילות הבינלאומית בחברה. בבילון נוהלה במהלך השנים בידי סוללת שמות מרשימה, בהם רואי מכנס, כיום מנכ"ל קרן פייט, שהוביל את השינוי במודל העסקי של החברה ב-2001.

למרות השינויים בהנהלה, בשנים האחרונות לא הסבה החברה נחת לבעליה, בעיקר בשל הפסדים מפעילות החברה הבת בבילון אנטרפרייז. בבילון אנטרפרייז עוסקת בפיתוח ומכירה של תוכנה לארגונים. תוכנה זו, המאפשרת לארגון שליפת נתונים בלחיצת עכבר, היתה כנראה הגורם העיקרי להפסד של 10 מיליון שקל ב-2005.

בשנה האחרונה התמקדה החברה בפעילות התרגום המיידי ויצירת קהילה אינטרנטית סביב תחומי התרגום וההגדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully