וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטקס ממשיכה במאמצים להתרחב לחו"ל: במו"מ עם חברת אינטרנט מובילה ברוסיה להענקת זיכיון לשירותיה

שרון שפורר

20.12.2006 / 14:21

המניה עולה היום ב-1.8% אחרי ירידה של כ-33% מאז ההנפקה בחודש יוני



צעד שני לנטקס במאמץ להתרחב לחו"ל, בתוך חודש בלבד: החברה הודיעה היום כי היא מנהלת משא ומתן עם חברת תקשורת ואינטרנט מהמובילות ברוסיה להענקת זיכיון להפעלת שירותי נטקס ברוסיה. תמורת הענקת הזיכיון, תשלם החברה הרוסית לנטקס תשלום חד פעמי וכן תשלומים שנתיים הכוללים סכומים קבועים ותמלוגים הנגזרים על פי נוסחה מהכנסות הפעלת שירותי Netex ברוסיה.



אביב רפואה, מנכ"ל נטקס, סיפר היום כי המו"מ כולל הענקת זיכיון להפעלה של שירותי נטקס ברוסיה באמצעות הטכנולוגיות והמערכות שפותחו על ידי החברה והפועלות בישראל. רפואה סיפר כי בנטקס רואים את הפעילות הבינ"ל כמבוססת על שיתופי פעולה עם מפעילי תקשורת ואינטרנט מקומיים - מהמובילים בכל מדינה ובעלי אינטרס ויכולת החדרת שירותי נטקס לשוק המקומי. לדבריו, היתרונות עבור החברות המקומיות בשימוש במערכת של נטקס הינם משמעותיים עבורם, וביניהם יצירת הכנסות מידית, קידום שירותים נוספים וחוויית חיפוש ייחודית בכל שפה.



בתחילת החודש הודיעה נטקס כי רכשה את הבעלות המלאה בטכנולוגיות ובמערכות של חברת GammaSite האמריקאית, אשר פיתחה טכנולוגיה ייחודית לקטלוג אוטומטי של טקסטים, מסמכים ואתרי אינטרנט לפי נושאים. בכוונת החברה לשלב את הטכנולוגיה של גמאסייט במערכות החדשות של נטקס, לצורך קטלוג אוטומטי של אתרי אינטרנט בשפות שונות, ועל ידי כך לאפשר הקמה מהירה יותר של שירותי נטקס במדינות שונות בעולם.



מאמצים אלה של הרחבת הפעילות בנטקס אל מעבר לים, מצטרפים גם לנסיונות החברה להגדיל את נתחה בשוק הפרסום באינטרנט. לשם כך היא פועלת להרחבת מערכי השיווק והמכירות, ובאחרונה מינתה גם את מי שהיה סמנכ"ל המכירות של דפי זהב, ליאור פריטי, לתפקיד סמנכ"ל השיווק והמכירות בחברה.



בשל מאמצים אלה, ועקב התחרות הגדולה בתחום והשלב בו היא נמצאת לפי תקוותה - "רגע לפני הפריצה הגדולה" - הרי שלמרות גידול מתון בהכנסותיה, נטקס ממשיכה לסבול בדו"חותיה מגידול מתמיד בהוצאות, במיוחד בהוצאות המכירה והשיווק. מסיבות אלו, החברה סובלת גם מסנטימנט שלילי בבורסה מאז הנפקתה במארס החולף.



החברה דיווחה בסוף נובמבר על גידול של 44% בהכנסותיה הרבעוניות ל-1.7 מיליון שקל, אבל גם על מעבר להפסד של 370 אלף שקל, מול רווח של כ-250 אלף שקל ברבעון המקביל. מתחילת השנה מגיעות הכנסות נטקס ל-5 מיליון שקל, בדומה להכנסות 2005 כולה.



מניות נטקס עולות היום בתגובה לידיעה ב-1.8% במחזור של 670 אלף שקל, אחרי ירידה של כ-33% מאז ההנפקה ביוני. שווי השוק שלה עומד על כ-34 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully