וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראסל סימונס ינסה למנוע פגיעה בענף היהלומים

הדר תדמור

20.12.2006 / 14:42

חברות היהלומים גייסו את מפיק ההיפ הופ כדי למזער עד כמה שניתן את הפגיעה בתדמיתן בעקבות הסרט Blood Diamond

חברות היהלומים החליטו לעשות כל שהן יכולות כדי לתקן את הפגיעה בשמה של תעשיית היהלומים ברחבי העולם, בעקבות יציאתו לאקרנים של הסרט "Blood Diamond", של אולפני הסרטים וורנר ברדרס ובכיכובו של ליאונרדו דה קפריו.

אחד הצעדים שנקטו, היה לשכור את שירותיו של מפיק מוסיקת ההיפ הופ ראסל סימונס. חברות היהלומים מימנו לסימונס סיור תצפית באפריקה, באתרי כריית יהלומים, במטרה שאחרי שיחזור מהסיור, יהווה סימונס קול אחד בעד התעשייה ויגיד שהשד אינו נורא כל כך.

אנשי תעשיית היהלומים לא שכרו את סימונס ללא סיבה. סימונס, העומד בראש לייבל ההיפ הופ דף ג'אם ובראש לייבלים נוספים, מזוהה כפעיל חברתי וסביבתי. ביוני 2006 מונה סימונס לשגריר של רצון טוב של האו"ם, הוא הוביל את הפגנות המחאה כנגד חוות בשר, נגד התעללות בבעלי חיים ונגד רשת המזון קנטקי פרייד צ'יקן, והוא שותף במיזם המעניק כרטיסי אשראי המעניקים אשראי נמוך לאנשים שלא יכולים להחזיק בכרטיס אשראי רגיל. הפרוייקט האחרון של סימונס, הכולל את ביונסה, וויל סמית וליאונרדו דה קאפריו, הוא פרויקט למיגור האנטישמיות בארה"ב.

נוסף על היותו פעיל חברתי, סימונס נכנס בעצמו לעסקי היהלומים בשנת 2003, כאשר הקים את חנות התכשיטים סימונס ג'ולרי, שרוכשת את היהלומים שלה מחברת היהלומים דה בר.

את הסיור למדינות האפריקאיות בוצואנה ודרום אפריקה, מימן המרכז למידע של תעשיית היהלומים, אשר פועל כיחצ"ן בארה"ב עבור מחלקת השיווק של חברת דה בר. הסיור כלל 14 אנשים ממשלחתו של סימונס, והמרכז למידע לא נתן פרטים לגבי עלות הסיור.

בנג'מין צ'אביס, שותף וחבר קרוב של סימונס, אשר טייל איתו באפריקה באתרי כריית היהלומים, אמר לעיתונות כי אין שום קשר בין הסיור ובין הסרט "Blood Diamond". "בתור אנשים שעושים עסקים בעולם היהלומים, רצינו לבדוק שלא נעשים מעשים לא הגונים".

לאחר שחזרו מהסיור, פירסמו סימונס וצ'אביס מכתב לתקשורת, בו הם מספרים כי הנעשה בסרט אינו תואם את המציאות, וכי יוצרי הסרט, גם אם כוונתם היתה טובה, מסייעים לשימור הסטריאוטיפ שלפיו תושבי אפריקה הם פראיים ולא מתורבתים. במכתבם טענו סימונס וצ'אביס, כי הם חזו במו עיניהם כיצד תעשיית היהלומים מסייעת בשיפור התנאים במדינות אפריקה.

בנוסף, הודיעו השניים במכתב, על הקמת Diamond Empowerment Fund, קרן המגייסת כספים כדי לסייע לתושבים במדינות שבהן יהלומים הן משאב טבעי.

אין זה הצעד היחיד שנוקטות חברות היהלומים כדי לטהר את המוניטין שלהן: בנובמבר הסכימה תעשיית היהלומים לראשונה לפרסם נתונים סטטיסטיים הפותחים צוהר למגזר הסודי. במסגרת אמנת האו"ם, המכונה תהליך קימברלי, הוסכם על פרסום מאוחר של מידע על תפוקה וסחר של כל אחת מהמדינות המייצרות יהלומים. ההסכמה התקבלה בכנס שנתי בבוצוואנה, שמתקיים בימים אלה בדלתיים סגורות. בכנס משתתפים גורמים ממשלתיים, גורמים מתעשיית היהלומים וקבוצות אזרחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully