וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתוי מוזר לחתימת הסכם הפצה: בנק לאומי חתם עם כלל ביטוח על הפצת קרן הפנסיה עתודות מיטבית וקופות הגמל

ליאור רבינוביץ

20.12.2006 / 15:56

זאת, למרות שמשרד האוצר מתכוון לעכב את כניסתם של הבנקים הגדולים לייעוץ פנסיוני



בנק לאומי וכלל ביטוח חתמו על הסכם להפצת מוצרים פנסיונים. על פי ההסכם, לאומי יפיץ את המוצרים של כלל ביטוח. משרד האוצר יעניק לבנק רישיון להפצת קרנות הפנסיה מיטבית ועתודות וכן את קופות הגמל של קבוצת כלל. העיתוי לחתימת ההסכם מוזר (וכנראה מקרי) - משרד האוצר מתכוון לעכב כניסתם של הבנקים הגדולים לייעוץ פנסיה ולאפשר לבנקים לייעץ לעצמאים בלבד בשנים הקרובות.



מתוך ההסכם עולה כי הבנק וחברת הביטוח, בלחץ המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, הסכימו כי בסוגיית "של מי הלקוח" - הלקוח שייך לכולם, גם לבנק וגם לחברת הביטוח. לשני הגופים מותר לפנות ללקוח ולהציע לו מוצרים ייחודים ומתחרים. חברת הביטוח תוכל להציע ללקוח שהצטרף כעמית לקרן הפנסיה מוצרי ביטוח ובעתיד גם אשראי.

ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי, יונה פוגל, אמר, כי "אנו נערכים לכניסה לתחום הייעוץ הפנסיוני האוביקטיווי כבר בתחילת 2007, במטרה להביא את בשורתו לטובת כלל הלקוחות". אולם ברור היום, בעקבות כוונותיו של משרד האוצר ועל פי רמת ההערכות בבנקים (הבנק לא השלים בפועל את הוצאת קופות הגמל שנמכרו מהבנק) כי בנק לאומי לא יוכל להיכנס לייעוץ פנסיוני מלא (לשכירים ועצמאים) או חלקי (לעצמאים בלבד) בתקופה הקרובה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully