וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרי: הבנקים הקטנים צריכים לקבל עדיפות על הגדולים

מירב ארלוזורוב

20.12.2006 / 15:39

מסתמן: הבנקים הקטנים יקבלו אישור לייעוץ פנסיוני. הפועלים ולאומי ייאלצו לחכות מספר שנים

המפקחים על שוק ההון נמצאים במהלך מואץ לתיקון הליקויים שהתגלו בחקיקת הרפורמה בשוק ההון (ועדת בכר). אחרי שבתחילת השבוע הודיע המפקח על הביטוח במשרד האוצר, ידין ענתבי, כי לא יאפשר לבנקים, בשלב זה, להעניק ייעוץ פנסיוני לשכירים - צעד הנחשב ללב ליבה של הרפורמה - נודע כי ההגבלה צפויה לחול רק על בנק הפועלים ובנק לאומי. לבנקים הקטנים - דיסקונט, מזרחי, הבינלאומי ואגוד - יותר להמשיך עם ההערכות לקראת מתן ייעוץ פנסיוני כרגיל.

יו"ר רשות ניירות ערך, משה טרי, אמר ל-TheMarker כי "כל המטרה של רפורמת בכר היתה להגביר את התחרות בשוק ההון. ברור לכולנו שאם הבנקים הגדולים ייכנסו עכשיו לייעוץ פנסיוני, אז לא רק שהתחרות לא תהיה הוגנת, אלא הם יקחו את כל השוק. לכן הבנקים הקטנים צריכים לקבל עדיפות, והם ייכנסו לייעוץ פנסיוני מוקדם יותר".

הכוונה היא לאפשר לבנקים הקטנים להיכנס לייעוץ פנסיוני בטווח הקרוב, כשההערכה היא כי הם יהיו מוכנים להתחיל את הייעוץ בשנה הקרובה. על שני הבנקים הגדולים, לעומת זאת, ייאסר לעת עתה להיכנס לייעוץ פנסיוני לשכירים. ככל הנראה, תימנע מהם כניסה לייעוץ לתקופה של שנתיים-שלוש לפחות. דבריו של טרי מקובלים גם על המפקח על הביטוח. לדברי טרי, המהלך אינו דורשת תיקון חקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully