וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נס חנוכה נוסף ברחוב אחד העם: נתנאל גרופ זינקה ב-34% - ונזכרה להודיע על עסקה מהותית לאחר סיום המסחר

אסף רותם

20.12.2006 / 19:03

בשבוע שעבר היתה זו מניית אורטל, שהחלה לזנק ב-10% כשעה וחצי לפני הודעה מהותית על עסקה גדולה



נס חנוכה נוסף ברחוב אחד העם: מניותיה של חברת היזום למגורים נתנאל גרופ זינקו היום באחד העם בכ-34% במחזור של כ-700 אלף שקל - פי 60 מהמחזור הממוצע במניה מתחילת השנה - שהצטבר על גבי 154 עסקות.



נתנאל גרופ היא חברה בשליטת חברת רישן בניין והשקעות, אשר בשליטת משפחת נתנאל (כ-83.5%). ברקע לזינוק - הודעתה על מכירת זכויות בפרויקט חדש שעבורן תקבל כ-37 מיליון שקל. עד כאן טוב ויפה, אלא שההודעה יצאה רק בשעה 18:20 - כשעה לאחר תום המסחר, ואילו המניה זינקה מפתיחת המסחר היום. אתמול, אגב, נסחרה המניה ללא שינוי, במחזור מהפנט של 700 שקל, שריכז לא פחות מעסקה אחת.



מתעורר חשש מסוים - ובחדרי העסקות היו שקראו לכך נורת אזהרה מהדהדת - שבעסקות מעורבים גורמים אשר ידעו בטרם עת על העסקה האמורה או על הודעה משמעותית, וניצלו זאת לטובתם - כלומר עולה חשד לכאורה לשימוש במידע פנים.



בשבוע שעבר היתה זו מניית אורטל, שהחלה לזנק ב-10% כשעה וחצי לפני הודעה מהותית על עסקה גדולה. מעניין מי תהיה המניה הקטנה הבאה. אנחנו נמשיך לעקוב ולהשתאות על תזמונן המוצלח של חלק מההשקעות במניות הקטנות. רשות ני"ע אמרה בתגובתה השחוקה כי היא בוחנת את העניין.



יש לציין כי בחודשים האחרונים אנו רואים התגברות של תופעות המעלות חשד לשימוש במידע פנים ואולם עד כה לא ראינו כל התערבות ממשית של הרשות. בבורסה הישראלית יש עשרות אם לא מאות חברות קטנות שאינן בכותרות ונראה לא אחת כי הרשות אינה מצליחה באמת לפקח על מה שקורה בהן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully