וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביחי ומירי סטולרו מתכוונים לנסות לגייס מאות מיליוני שקלים בהנפקת נמל רומני ב-AIM במחצית הראשונה של 2007

שרון שפורר

20.12.2006 / 18:53

אביחי סטולרו מוכר בעיקר מחברת השינוע ממן בה הוא מחזיק, לצד משפחת לבנת מאי.די.בי וקבוצת רקנאטי



האחים אביחי ומירי סטולרו ינסו להנפיק את נמל ג'ורג'יו שברומניה בו הם מחזיקים ב-51% מזכויות התפעול ובכלל זה גם במזח בבורסת לונדון במאות מיליוני שקלים. הנמל, שהאחזקות בו נרכשו על ידי האחים לפני כשנתיים, ממוקם בעיירה הסמוכה לגבול הבולגרי המהווה אזור סחר חופשי השוכן על גדות הדנובה.



סטולרו מנהלים בימים האחרונים מגעים להנפקת הנמל החולש על שטח של 1,680 דונם בבורסת ה-AIM בלונדון, בתקווה לבצע את ההנפקה במחצית הראשונה של 2007, וייתכן כי עוד לפני כן יכניסו שותף לחברה.



האחים מחזיקים בנמל דרך חברה בשם מיין ליין, אותה הקימו יחדיו, ומלבד שינוע ימי של מטענים מבצעת החברה גם הובלות לבוקרשט. כוח האדם בחברה מונה כ-100 עובדים. לאחים סטולרו חוזים להפעלת הנמל והקו ל-49 שנים עם אופציה ל-49 שנים נוספות. אחד מהיתרונות הגדולים של המלך הוא מענקים של האיחוד האירופי לחברות שמבצעות הובלה בים ולא דרך יבשה וזאת, בשל השמירה על איכות הסביבה.



סטולרו מוכר בעיקר מחברת השינוע ממן, בה הוא מחזיק בכ-25%, לצד קבוצת רקנאטי עם 20% ומשפחת לבנת - השותפה של נוחי דנקנר בשליטה באי.די.בי - המחזיקה בכ-45% מהחברה. בשנה האחרונה סטולרו ניסה גם לרכוש את אחזקות בחברת בססח ביחד עם ביטוח חקלאי, אך זו נמכרה בסוף לחברת הביטוח הראל.



בסוף 2005 יצקה חברת גולדן פוינט שבבעלותו של סטולרו ומישאלה שולמן, ביחד עם חברה נוספת, פעילות נדל"ן לתוך השלד הבורסאי אסים השקעות בו הוא מחזיק עד היום. בנוסף סטולרו הוא גם בעל השליטה (82%) בפסגות מימון ופקטורינג הציבורית שעיקר עיסוקה הוא מימון חוץ בנקאי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully