וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת בריטניה אישרה הקמת פרויקט טורבינות הרוח הימי הגדול בעולם בהשקעה של כ-4 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

20.12.2006 / 19:45

הפרויקט, המוקם על ידי רויאל דאץ'-של ו-E.ON, צפוי לספק שליש מצריכת החשמל של לונדון - 1.3 ג'יגה וואט



ממשלת בריטניה העניקה אור ירוק לפרויקט טורבינות הרוח הימי הגדול בעולם, בהשקעה של 2 מיליארד ליש"ט (3.9 מיליארד דולר), אשר תפוקת החשמל שלו צפויה להגיע ל-1.3 ג'יגה וואט - תפוקה המספיקה לספק כשליש מצריכת החשמל של העיר לונדון, או כמיליון משקי בית.



חלקו העיקרי של הפרויקט, שעליו אחראי קונסורציום הכולל את ענקית החשמל הגרמנית E.ON וחברת הנפט הבריטית רויאל דאץ'-של, יכלול 341 טורבינות רוח אשר יוצבו בים מול חופיה הדרומיים של אנגליה. הפרויקט יכלול גם חוות טורבינות יבשתית, שתכלול 100 טורבינות, אשר תוקם במחוז קנט באנגליה בהשקעה של 500 מיליון ליש"ט (976 מיליון דולר).



יבשת אירופה היא המובילה העולמית בתחום ניצול אנרגיית הרוח, וטחנות רוח מספקות חשמל ללא פחות מ-40 מיליון צרכנים ברחבי היבשת. לפי הערכת איגוד אנרגיית הרוח האירופי (EWEA), צפויות טחנות רוח ביבשת לספק חשמל ללא פחות מ-195 מיליון בני אדם - כמחצית מאוכלוסיית מערב אירופה - עד 2020.

השימוש באנרגיית רוח צובר תאוצה בשנים האחרונות, משום שמדובר במקור אנרגיה זול, נפוץ, אינסופי וידידותי לסביבה. יתר על כן, העלות הכרוכה בהפקת אנרגיית רוח צנחה בשני העשורים החולפים. טחנות הרוח המודרניות הראשונות, שהוקמו בתחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת בקליפורניה, הפיקו חשמל בעלות של 38 סנט לקילו וואט שעה, ואילו כיום עלות הפקת חשמל מטחנות רוח ירדה ל-4-3 סנט לקילו וואט שעה.



בחודש ספטמבר הודיעה חברת איווה ווינדס (Iowa Winds) האמריקאית על כוונתה להקים פרויקט טורבינות רוח עם תפוקה של עד 300 מגה וואט חשמל, בהשקעה של 200 מיליון דולר, במדינת איווה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully