וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בירידות קלות

אסף רותם

20.12.2006 / 23:31

מדד נאסד"ק ירד ב-0.1 אחוז ל-2,427 נקודות. מדד דאו ג'ונס ירד בשיעור דומה ל-12,463 נקודות

לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט שהתאפיינה בעליות שערים מתונות, עברו המדדים לירידות זעומות. בסיכום היום, איבד מדד נאסד"ק 0.1% ל-2,427 נקודות. מדד דאו ג'ונס ירד בשיעור דומה ל-12,463 נקודות. זאת, למרות עסקות רכישה במיליארדי דולרים ומגמה חיובית במרבית בורסות העולם.

בענף ציוד התקשורת נמשכת הקונסולידציה האגרסיווית. לאחר רכישת לוסנט בידי אלקטל ומיזוג חטיבות ציוד רשתות הסלולר של נוקיה וסימנס, ביצעה גם מתחרתן השוודית, אריקסון, רכישה משמעותית בענף. אריקסון, היצרנית הגדולה בעולם של ציוד לרשתות סלולריות, הודיעה כי תרכוש את חברת רדבק נטוורקס האמריקאית (סימול: RBAK) תמורת 2.1 מיליארד דולר במזומן.

רדבק מתמחה בפיתוח ציוד לרשתות אינטרנט וסלולר. אריקסון תשלם עבורה 25 דולר למניה - מחיר המשקף פרמיה של 18% על מחיר הסגירה מאמש. בנוסף, אישרה מפעילת בתי הקזינו הגדולה בעולם, האראס, את רכישתה בידי קרנות ההשקעה הפרטיות, אפולו מנג'מנט וטקסס פאסיפיק, תמורת 17.1 מיליארד דולר במזומן.

בגיזרה המקרו כלכלית, פורסמו הנתונים השבועיים על היקף מלאי הנפט והדלקים בארה"ב שהצביעו על ירידה שבועית רביעית ברציפות. מלאי החביות נפל בשבוע שעבר ב-6.3 מיליון חביות ל-329.1 מיליון חביות - ירידה חדה בהרבה מהצפוי. כבר אתמול זינק מחיר הנפט הגולמי ב-1.5% על רקע ציפייה לירידה נוספת במלאים. היום עלה מחיר הנפט ב-0.4% נוספים ל-63.7 דולר לחבית.

בקרב המניות הישראליות, עלתה אמדוקס ב-5.1% ל-37.8 דולר בהשפעת המלצה חיובית ממריל לינץ'. אמדוקס איבדה 7.5% מתחילת החודש. לדברי האנליסט טל ליאני, נבעה החולשה במניה מהערכות בשוק לגבי קשיים בפרויקט הרשתות האופטיות של ענקית הטלפון האמריקאית AT&T, אשר אמדוקס נבחרה לספק שירותי בילינג עבורו. למרות הקשיים בפרויקט, סבור ליאני כי החולשה במניה היא הזדמנות קנייה אטרקטיווית, מאחר שרוב הבעיות נראות כזמניות ולא משמעותיות. הוא גם חזר על המלצת "קנייה" למניה עם מחיר יעד של 43 דולר.

וריפון האמריקאית (סימול: PAY), שהשלימה לאחרונה את רכישת ליפמן הישראלית, זכתה אמש להמלצה חיובית מג'ים קריימר, מומחה ההשקעות של ערוץ הטלוויזיה הכלכלי CNBC. בתוכניתו הפופולארית "כסף משוגע", ציין קריימר כי בעוד ש"מניות חג המולד" כבר סיימו את מחזור העליות הנוכחי שלהן, הרי שמשחקנית משנית בתחום הקניות בעונת החגים, כדוגמת וריפון, יכולים המשקיעים להמשיך ולעשות כסף. הוא הגדיר את וריפון כ"מניה זולה שצריך לקנות אותה" ודיבר על "הזדמנויות עצומות", העומדות בפני החברה.

וריפון השלימה אמש בוול סטריט מימוש קל של 2.4% בארבעה ימים לאחר זינוק דו-חודשי של כ-33%, שהחל לקראת השלמת רכישת חברת ליפמן הישראלית. היום היא הוסיפה 0.6% ל-36.2 דולר.

בית ההשקעות WR המברכט נכנע אמש לכוחות השוק וחתך את מחיר היעד שלו למניית סנדיסק (סימול: SNDK) בכ-30% - מ-70 דולר ל-55 דולר - על רקע מה שהוא מכנה "סביבת מחירים גרועה ממה שציפינו". עם זאת, הותיר בית ההשקעות המלצת "קנייה" לסנדיסק על רקע פער חיובי של כ-26% בין מחיר היעד למחיר המניה בשוק. סנדיסק איבדה 0.9% ל-43.2 דולר.

רדוויז'ן ירדה ב-1.3% ל-19.4 דולר למרות שהחברה חתמה על הסכם שיווק והפצה עם המפיצה הגדולה באירופה בתחום המוצרים לשיחות ועידה בווידיאו. לדברי רדוויז'ן, צפוי ההסכם החדש להאיץ את מכירותיה במספר שוקי מפתח ובדגש על בריטניה וצרפת.

אלדין דיווחה כי חברת BCSnet - אחת מספקיות תשתיות התקשורת, טכנולוגיות המידע, ושירותי האינטרנט הגדולות בדרום אפריקה - בחרה בפתרון ה-eSafe SecureSurfing שלה לשמירה על "קו נקי" לאינטרנט. אלדין הוסיפה 2.6% ל-17.6 דולר.

אולטיקום נפלה ב-1.3% ל-9.7 דולרים בתגובה לשתי הפחתות המלצה למניה. בית ההשקעות וודבוש מורגן חתך היום את המלצת ההשקעה שלו למניה ל"החזק" מ"קנייה", וצירף לה מחיר יעד של 10 דולר. בריימונד ג'יימס הופחתה המלצת ההשקעה לאולטיקום ל"תשואת שוק", מ"קנייה חזקה".

עוד בלטה היום סינרון, שזינקה בכ-6.9% ובמחזור גדול ללא סיבה נראית לעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully