וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלסיס: ההכנסות נפלו בשליש והרווח ירד ל-4.5 מיליון שקל

שלומי גולובינסקי

15.8.2001 / 15:44

הכנסות החברה הסתכמו ב-42 מיליון שקל לעומת הכנסות של 91 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה

חברת טלסיס , העוסקת ביבוא ושיווק של רכיבים אלקטרוניים, נחשבה לאחת מהכוכבות הגדולות של השנה שעברה. התנופה הגדולה בענף ההיי-טק איפשרה לחברה להציג רווחי שיא של 39.4 מיליון שקל בשנה החולפת.

השנה כבר ברור כי המספרים הגדולים כבר לא יחזרו. ברבעון השני של השנה מציגה טלסיס תוצאות שמשקפות את המתרחש בשוק ההיי-טק המקומי. הכנסות החברה נחתכו בכמעט שליש לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-42 מיליון שקל. ביחס להכנסות ברבעון הראשון, הרי שמדובר בירידה חדה אף יותר, של למעלה מ-50% - ביחס להכנסות של 91 מיליון שקל.

השורה התחתונה עגומה לא פחות. מרווח נקי 8.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, ורווח נקי של 13 מיליון שקל ברבעון הראשון, צנחה הרווח ל-4.5 מיליון שקל 'בלבד'. למעשה, הרווח הנקי של טלסיס במחצית הראשונה של השנה קצת 'משקר', משום שהוא כולל רווח נקי של 2.8 מיליון שקל בגין העברת מחלקת הפיתוח ASIC לידי טקסס אינסטרומנטס.

בתחילת הרבען השני השלימה טלסיס רכישת רבע ממניות חברת אודם, העוסקת אף היא בשיווק רכיבים לתעשיית ההיי-טק, בתמורה ל-3.6 מיליון שקל. רכישת אודם תרמה לרווח הנקי של טלסיס 123 אלף שקל, חלקה ברווחי אודם לאחר הפחתת מוניטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully