וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בבזק: "יש נושאים בצו הבזק שעשויים לעכב את אישורו"

ערן גבאי

15.8.2001 / 16:04

כך מסרו הגורמים ל-TheMarker.com; בעקבות זאת גדל הסיכוי לעיכוב נוסף בהפרטת החברה; דירקטוריון בזק יתכנס ביום א' לדון בשינויים שבוצעו בצו

"יש נושאים בצו הבזק שעשויים לעכב את אישורו", כך מסרו גורמים בבזק ל-TheMarker.com.

תיקון 22 לצו הבזק ונספחי הצו - תקנון החברה ורישיון הבזק - חזרו לידי החברה שצריכה כעת להעיר עליו את הערותיה ולאשר אותו במועצת המנהלים של החברה. דירקטוריון בזק יתכנס ביום ראשון הקרוב לדיונים בנושא וייתכן שיאשר את הצו.

בזק צריכה כעת להכניס את השינויים שביקשו בשב"כ, רשות החברות והיועץ המשפטי לממשלה. משרד התקשורת תיקנן השינויים וכעת נדרשת בזק לתקן ולאשר את הצו.

הצו כולל עמדות לגבי המכירה העתידית של מניות בבזק על ידי בעל שליטה החדש, וכן עמדות בנושאים הקשורים לבטחון המדינה כמו האזנות סתר לצורכי מערכת הביטחון.

בצו הבזק מצוין כי בעל שליטה בבזק יוכל למכור עד 5% ממניותיו ללא אישור מיוחד מהממשלה, ובמקרה של דילול ההחזקות בעקבות הנפקה או מימוש של אופציות יוכל בעל השליטה להקטין חלקו ב-10% ללא אישור. ירידה אל מתחת ל-41% תחייב קבלת אישור מיוחד מהממשלה.

כמו כן, בזק תחויב להקים ועדה מיוחדת שתהיה אחראית לרכש חומרה בנושאים בעלי השלכות בטחוניות.

רשות החברות סיימה את טיפולה בתקנון החברה והוא הועבר לידי בזק לפני מספר ימים. גם שינוי צו הבזק ושינוי רישיון בזק, שהיו בסמכות משרד התקשורת, הוחזרו כאמור לבזק ולאחר שיאושרו יועברו לטיפולה של ועדת השרים להפרטה.

רק לאחר שישונה צו הבזק תפורסם מודעה למכירת השליטה בחברה, וגובר הסיכוי שלא יעמדו במועד הפרסום שנקבע - תחילת חודש ספטמבר.

בשבוע שעבר הפעיל ראש הממשלה, אריאל שרון, את כובד משקלו בסוגיית הליך הפרטת בזק וקרא לזרז את הפרטת בזק. ועדת השרים להפרטה צריכה להתכנס בקרוב במטרה לדון בענייני ההפרטה הבוערים.

שר התקשורת, ראובן ריבלין, אמר בשבוע שעבר כי "ישראל מצטיירת באופן שלילי בעולם בשל מסע הדחיות החוזרות ונשנות בהליך ההפרטה". מנגד, ברשות החברות קיים חשש מהיעדר ביקוש לרכישת החברה ומכישלון המכרז כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully