וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מנסה להקדים כניסת הדואר לאספקת שירותים פיננסיים לפני פברואר 2007: הגיע להסכמות עם בנק ישראל

ערן גבאי

21.12.2006 / 11:56

כך נודע ל-TheMarker; המהלך נועד לסייע למהלך ההפרטה



משרד האוצר הגיע להבנה עם בנק ישראל בעניין השירותים הבנקאיים-פיננסיים שתוכל חברת הדואר לספק. באוצר עושים מאמץ לאשר לדואר להיכנס לפעילות בתחום עוד לפני שינוי הרישיון של החברה - כך נודע ל-TheMarker. הדבר מצריך אישור משותף של שרי האוצר והתקשורת.



עוד נודע כי במשרד התקשורת מבקשים לעגן את הנושא רק במסגרת שינוי הרישיון של החברה, ועל כן האישור עשוי להתעכב עד תחילת מארס. במסגרת ההסכמות, תוכל חברת הדואר להוות נקודת קצה באספקת שירותי פיקדונות, מכירת ביטוחים ושירותי בורסה.



במקביל, צפוי משרד האוצר להעביר לממשלה בסוף פברואר 2007 את הצעתו להתחיל בהפרטה מדורגת של חברת הדואר, שתתבצע בניהולה של רשות החברות הממשלתיות. לפיכך, חשוב לאוצר לקדם במהירות האפשרית את כניסת החברה לתחומי השירותים הפיננסיים.



עד ה-28 בפברואר צפויות להיות מושלמות ההכנות הקשורות באימוץ תעריפי הדואר החדשים, התיקון לרישיון החברה, הסדרת חובת השירות האוניברסלי של הדואר והפיקוח על פעילות בנק הדואר.
בהצעת האוצר האחרונה, נכתב כי הפרטת חברת הדואר תושלם עד 31 בדצמבר 2008. הצעת המכירה של מניות המדינה בחברת הדואר צפויה להתבצע בשני שלבים: תחילה, על ידי הנפקת ניירות ערך לציבור בתל אביב, כשגרעין השליטה נותר בידי המדינה; ובשלב השני - מכירת יתרת האחזקות של המדינה בחברה למשקיע אסטרטגי.



החשב הכללי באוצר, ירון זליכה, כבר שלח לפני כמה חודשים מכתבים לכ-100 גופים פיננסיים שסומנו באוצר ובחברת הדואר כרוכשים פוטנציאלים. בנוסף לגופים המקומיים, נשלחו מכתבים גם לעשרות גופים פיננסיים, בנקים וחברות דואר בינלאומיות.



רשות הדואר הפכה לחברת הדואר בפברואר 2006 במסגרת מסע התייעלות מקיף בחברה שכלל פיטורים של כ-500 עובדים. זאת, לצד פתיחת שוק הדואר הכמותי לתחרות. בחברת הדואר מנהלים מגעים מול ועד העובדים של החברה לשמירת זכויות העובדים במסגרת ההפרטה, והם צפויים לקבל תגמול בהתאם לנוהל הצעת המניות לעובדים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully