וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרה נכנסת למלחמת היוגורטים

גלי ברגר

21.12.2006 / 12:40

חתמה על הסכם זיכיון וידע עם מולר הגרמנית. טרה תיהיה המשווקת הבלעדית של מוצרי החברה, אשר ייוצרו בישראל

לאחר שנתיים של חיפושים, מצאה החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה), המחזיקה במחלבות טרה, את השותף הבינלאומי איתו תוכל להיכנס לשוק התחרותי ביותר בתחום החלב בישראל - היוגורט. מחלבות טרה חתמה על הסכם זיכיון וידע עם חברת החלב הבינלאומית מולר (Muller), לפיו תהיה טרה המשווקת הבלעדית של מוצרי החברה, אשר ייוצרו במחלבות בישראל.

מולר הינה חברה פרטית המייצרת מגוון רחב של מוצרי חלב, גבינות וקינוחים. בתחום היוגורט מובילה מולר כיום את השוק הבריטי, והינה מספר 2 בגרמניה ובאיטליה. גם בכלל אירופה, מולר הינה חברת היוגורט מס' 2 בגודלה אחרי דנונה. בנוסף לקטגוריה של יוגורט ויוגורט עם פרי, מולר פועלת בקטגוריות רבות, ממוצרי חלב לבנים, מעדני מבוגרים, מעדני אורז, פרוביוטי, מועשרים, קינוחים ועוד.

הסכם הזיכיון והידע נחתם אתמול בין נציגי מולר לבין מנכ"ל טרה, זאב קלימי, נשיא החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קבוצת קוקה-קולה ישראל), רוני קוברובסקי, והיו"ר והבעלים של החברה המרכזית, מוזי ורטהיים. השליטה בטרה תישאר בידי החברה המרכזית. המוצרים של מולר יעלו על המדפים עד סוף 2007. כעת צריכים לבחון בחברה אילו מוצרים ייכנסו לשוק הישראלי, לבנות את קווי הייצור ולבחור את השפה הפרסומית.

לטרה לא היה עד עתה מותג בינלאומי. שטראוס ותנובה מתכתשות ביניהן זה כמה שנים - שטראוס עם דנונה שמוצב בעיקר כמוצר בריאותי, ותנובה עם יופלה, שמשחק בגזרת הפינוק והכיף. טרה תצטרך למצוא את הערכים עליהם היא יכולה לשחק. באירופה, ממוצבת מולר כקרובה יותר ליופלה מאשר לדנונה.

שוק היוגורט הוא שוק עתיר חדשנות וצמיחה. לפי נתוני איי.סי.נילסן, קטגוריית היוגורטים הלבנים עלתה ב-15.5% בין ינואר לאוקטובר 2006.

עם רכישת טרה על ידי החברה המרכזית, החלה החברה לחפש שותף בינלאומי, והתנהל מו"מ עם כמה גורמים, בהם נסטלה העולמית. חלקם נפסלו בגלל תמהיל מוצרים לא מתאים, וחלקם בגלל חשש של החברות להיכנס לתחרות מול דנונה ושטראוס.

פרט לכניסה לשוק היוגורט בישראל, יכולה השותפות עם מולר לסייע לטרה גם בהתרחבות לחו"ל. בחברה המרכזית שואפים להרחיב את פעילות המחלבות גם לשווקים נוספים כמו רומניה, אך בשלב זה הסכם הזיכיון מתייחס אך ורק לשוק הישראלי.

זאב קלימי, מנכ"ל טרה, אמר: "חיפשנו שותף כדי לקבל ידע בינלאומי מתקדם בפיתוח ובעיקר בחדשנות במוצרים. ערך החדשנות הינו ערך עליון בכל קטגוריה בה מולר פועלת. אנו בטוחים כי נביא לציבור הישראלי עוד הרבה חידושים במספר קטגוריות."

מולר מעסיקה כ-5,300 עובדים בכל חברות הבת שבקבוצה ברחבי אירופה - בריטניה, גרמניה, איטליה וספרד. בנוסף לפעילות בארצות האלה, מולר מייצאת לעוד עשרה שווקים ברחבי אירופה, כולל הולנד, קפריסין, יוון, הונגריה ועוד. מחזור המכירות של החברה עומד על כ-2.2 מיליארד יורו, עם גידול שנתי של כ-5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully