וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדן טכנולוגיות הופכת לשותפה בחמש חברות של פורמולה ויז'ן תמורת 21 מיליון דולר

אפרת נוימן

21.12.2006 / 13:16

קרדן תהיה זכאית ל-70% מהסכומים שיתקבלו ממימוש נכסים של החברות שבשותפות, עד שתחזיר את השקעתה



דברים רבים קורים לאחרונה . עם הון עצמי שלילי וחוב של 50 מיליון דולר כלפי חברת , התחילה פורמולה ויז'ן שבשליטת דני גולדשטיין לממש נכסים. החברה מכרה חלק מגיגהספייס ואת האחזקות בסינטק מדיה תמורת סכום כולל של 17 מיליון דולר וגם הודיעה על הנפקה צפויה של בבילון, שתניב לה רווח הון של 7.5 מיליון שקל.



כעת מודיעה החברה על התפתחות חדשה. פורמולה ויז'ן התקשרה בהסכם עם (מקבוצת ) לפיו, מתוך 13 חברות שבפורטפוליו של ויז'ן, יועברו האחזקות של 5 חברות: עידית איי.די.איי, FIS, בבילון, טרנסטק וגיגהספייס לשותפות מוגבלת, בה יהיו זכויות לפורמולה ויז'ן וקרדן. קרדן הופכת להיות שותפה של פורמולה ויז'ן באקזיטים עתידיים ובתמורה לכך תשלם 21 מיליון דולר.



המנגנון לפיו יחולקו הסכומים שנצברו כתוצאה ממימוש אחזקות בשותפות יפעל כך: קרדן תהיה זכאית ל-70% מכספי החלוקה, עד שתחזיר את השקעתה, ופורמולה ויז'ן ל-30%. לאחר מכן ובלי הגבלת זמן תקבל ויז'ן 70% וקרדן 30%. עם השלמת העסקה, תרשום פורמולה ויז'ן רווח הון של 50 מיליון שקל.



"ההסכם עם קרדן מזרים לחברה הרבה מזומנים. עם המימושים הקודמים כבר מדובר על סכום מצטבר של 40 מיליון דולר", אמר זאב זילבר, מנהל בכיר בפורמולה ויז'ן.



לאחר שנודע, בחודש ספטמבר, כי חברת פורמולה ויז'ן תפוצל מהחברה האם פורמולה (בעלי המניות של פורמולה יחזיקו בה ישירות), הצהיר גולדשטיין כי בכוונתו להגיש הצעת רכש ולהפוך את פורמולה ויז'ן לחברה פרטית. השבוע הוא הגיש את הצעת הרכש.



גולדשטיין שמחזיק ב-43% מהמניות, מעוניין לרכוש את שאר המניות לפי מחיר של 2.16 שקלים למניה. מחיר זה נמוך בכ-3% ממחיר המניה בפתיחת המסחר היום.



האם הציבור ייענה להצעה? כנראה שלא. אחרי שנים לא קלות וללא אקזיטים משמעותיים נראה שמתחילים עכשיו לזוז דברים בפורמולה ויז'ן כך שמכירה עכשיו במחיר הקרוב למחיר השוק אינה נראית אטרקטיווית. "לפני כחודש וחצי התחייבתי להוציא הצעת רכש במחיר שהיה אז בשוק וכשהגיע הזמן עשיתי את זה. בעלי המניות יצטרכו להכריע מה לעשות עם המניות שלהם", אמר היום גולדשטיין.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully