וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטמבלר מוכר את קניון לב אשדוד לריט ב-260 מ' ש'

אסף רותם

21.12.2006 / 14:10

ליעסור הקטנה יש התחייבויות בהיקף של 282 מיליון שקל, ובהן חובות לבנק הפועלים בסך כ-230 מיליון שקל

שלושה חודשים לאחר שדיווח זלמן סטמבלר כי ימכור את קניון לב אשדוד לאמות, שבבעלות נתן חץ, ויציל בכך את חברת יעסור שבבעלותו מחובותיה לבנק , מוכר סטמבלר את אותו הקניון לריט ישראל. בדרך, הספיקה יעסור, הבעלים של הקניון, להודיע כי המשא ומתן עם אמות מתעכב וכי היא רואה את עצמה כרשאית לנהל משא ומתן עם גורמים אחרים וגם להעלות את מחיר העסקה ב-10 מיליון שקל מ-250 מיליון שקל עליהם סוכם עם אמות, ל-260 מיליון שקל, אותם תשלם ריט ישראל בעוד כחודש. יעסור תרשום רווח הון של כ-44 מיליון שקל.

הקניון הוערך לפני יותר משנה לצורך מכירתו משום שליעסור הקטנה, ששווייה בסך הכל 19 מיליון שקל, יש התחייבויות בהיקף של 282 מיליון שקל, ובהן חובות עצומים לבנק הפועלים בסך כ-230 מיליון שקל. בנוסף, לחברה יש גירעון של 12 מיליון שקל בהון העצמי. הערכת השווי נקבה במחיר של כ-60 מיליון שקל בלבד - רבע ממחירו הסופי.

פרויקט לב-אשדוד היה הנכס המרכזי של יעסור. מדובר בקניון בן 12 אלף מ"ר המנוהל על ידי החברה, ולידו שני מקבצי דיור המושכרים למשרד השיכון. יעסור הגיעה לאחזקה מלאה בקניון לאחר שמימשה בשנה שעברה את האופציה לרכוש את חלקו של היזם איתן פרוטיץ' לאחר סכסוך ממושך. סטמבלר, איש חב"ד, כיהן בשנים 2000-1997 כסמנכ"ל לפיתוח עסקי ב שבשליטת לב לבייב. הוא נחשב לאיש החזק בחברה, אם כי השליטה (85%) נמצאת בידי חברות זרות לא מוכרות.

מחיר העסקה עונה במדויק להתחיבויותיה האחרונות של החברה לבנק הפועלים, עמו הגיעה להסדר פריסת חובות בינואר. במסגרת ההסדר המוזר, התחייבה יעסור להזרים לבנק 130 מיליון שקל לפחות בתוך חצי שנה. עם זאת, בהסכם לא נקבעה כל סנקציה במידה שיעסור לא תעמוד בתוכניתה זו, לא ניתנה כל ערבות אישיות מצד בעלי המניות לחובות ולא נקבעו יחסים פיננסים שעל החברה לעמוד בהם. מאידך, לא מחק הבנק אף סכום מיתרת החוב הכולל.

במסגרת ההסדר, המיר הבנק משיכות יתר להלוואת לזמן ארוך והמיר הלוואת ישנות בחדשות, כשהחזר ההלוואות בשנתיים הראשונות מחושב לפי תקופת פרעון של 15 שנה. בתום שנתיים, ייפרסו ההלוואות של יעסור מחדש לתקופה של 13 שנה. במקביל, העמיד הבנק ליעסור 3.4 מיליון שקל נוספים לצורך השלמת רכישת חלקו של רפוטיץ' בפרויקט לב-אשדוד.

במסגרת ההסדר, נקבעו שיעורי הריבית של חובות החברה על מדד פלוס 4.3% בהלוואות השקליות, ולייבור פלוס 1.7% בהלוואות שיילקחו במט"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully