וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: סינרון מזנקת בכ-8%

אסף רותם

21.12.2006 / 16:43

טאואר עולה ב-7.5% בתגובה למינוי דב מורן ליו"ר. פוינטר מזנקת ב-17.6% לאחר להעלאת תחזיות

בוול סטריט נפתח המסחר בעליות שערים קלות מאוד. מדד נאסד"ק עולה ב-0.2% ומדד דאו ג'ונס מוסיף נקודות בודדות. בקרב המניות הישראליות, מטפסת סינרון ב-8.4% בתגובה לדברים של ג'ים קריימר על אפשרות לרכישת החברה. פוינטר מזנקת ב-17.6% בתגובה להעלאת תחזיות ל-2006 ולפרסום תחזיות חיוביות גם לשנה הבאה. טאואר עולה ב-7.5% בתגובה למינויו של דוב מורן ליו"ר החברה.

סקירת טרום מסחר

על רקע רמות שיא של מדד דאו ג'ונס, נתקלו המדדים בוול סטריט במחסום בימים האחרונים, והם מתקשים להמשיך את המגמה החיובית ששררה בשוק ברבעון האחרון של השנה. אמש סיימו המדדים בירידות קלות של כ-0.1%, לאחר פתיחה חיובית. גם היום מראים החוזים על פתיחה חיובית, עם עליות קלות במדדים.

בגזרת המקרו, היום יתפרסמו נתוני הצמיחה הסופיים, במונחי תוצר מקומי גולמי, לרבעון השלישי. הצפי בקרב הכלכלנים הוא לצמיחה מתונה של כ-2.2%.

עם זאת, נראה כי הידיעה המסעירה מהיום שייכת למחקר של אי-פי, לפיו בעלי מניות בחברות המעורבות בשערוריית הבקדייטינג (תארוך מחדש) הפסידו לפחות 100 מיליארד דולר מאז התפרסמה פרשת הבקדייטינג הראשונה בעיתון "וול סטריט ג'ורנל". המחקר מצא כי מניות חברות שהיו ידועות כמעורבות בפרשה, ירדו ב-15% יותר לעומת הביצועים המשוערים שלהן, אילולא היה שמן כרוך בפרשה.

עוד בשוק המניות, דיווחה חברת ההנעלה והביגוד נייקי על תוצאות טובות מהמצופה לרבעון השני של שנת הכספים שלה, לאחר תום המסחר אמש. נייקי רשמה רווח נקי של כ-325.6 מיליון דולר, אולם במסחר שלאחר הסגירה, היא דווקא התממשה בכ-1.5% מזינוק של כ-3.7% במהלכו.

בקרב הישראליות, צפויה לרכז עניין טאואר סמינקונקטור. במקביל לשיפור בביצועיה בשנה האחרונה, בישרה היום החברה כי מייסד אם סיסטמס לשעבר, דב מורן, מחליף את אודי הילמן בתפקיד יו"ר החברה. הילמן התמנה ליו"ר טאואר לאחר פרישת כרמל ורניה בתחילת 2005, בעקבות סכסוך מתוקשר עם עידן עופר, מהחברה לישראל, המחזיקה ב-14% בטאואר. הילמן יישאר כדירקטור בחברה. חברת קומטאץ’ חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם אופנווייב (OpenWave) האמריקאית. פתרון סינון דואר זבל ואנטי וירוס של קומטאץ' יוטמע בתוך חבילת הפתרונות המרכזית של אופנווייב, המיועדת לדואר אלקטרוני ומסרים. הפתרון המשולב יהיה זמין ברבעון הראשון של שנת 2007. קומטאץ' לא חשפה פרטים לגבי ההכנסות הצפויות להתקבל מאופנווייב.

עוד צפויות לרכז עניין היום: אמדוקס, שזינקה אמש בכ-5.1%, על רקע המלצה מצד בנק ההשקעות מריל לינץ'; וסינרון, שזינקה אף היא אמש ב-6.9% במחזור גדול. ג'ים קריימר, מומחה ההשקעות של CNBC, המליץ בחום על המניה בתוכניתו "כסף משוגע", והיא מזנקת ב-9% לפני המסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully