וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריזמה ואילנות שוב מחוץ לדירוג קרנות מידע זהב

רותם שטרקמן

21.12.2006 / 15:37

בראש הדירוג עם חמישה כוכבים: אי.בי.אי, איפקס, מגדל ומיטב. במקום השלישי נמצאות אנליסט ואקסלנס נשואה

דירוג קרנות הנאמנות של קרנות מידע זהב שמודד את הישגי מנהלי הקרנות לאורך 12 החודשים האחרונים ובודק את המגמה שבה הם נמצאים, מציב גם בסוף נובמבר את אי.בי.אי, איפקס, מגדל ומיטב בצמרת.

אי.בי.אי דורגה בחמישה כוכבים בדירוג החודשי 10 פעמים במשך השנה האחרונה (ובשתי הפעמים הנוספות דורגה בארבעה כוכבים). איפקס דורגה 9 פעמים ברציפות בחמישה כוכבים בשנה האחרונה. מגדל דורגה 6 פעמים בחמישה כוכבים בשנה האחרונה. מיטב ירדה בדירוגים בחודשיים האחרונים אבל עדיין מדורגת גבוה בדירוג המשולב.

גם בדירוג של חודש נובמבר, שתי החברות של פריזמה נשארו בחוץ: להק, שנרכשה רק באחרונה מבנק הפועלים ופ.ק.ן, שנרכשה לפני שמונה חודשים. גם אילנות דיסקונט שוב לא נכנסה לדירוג וגם לא כלל פיננסים.

בארבעה כוכבים (מקום שני) זכו רוטשילד, אלטשולר שחם, ישיר, הראל-פיא, להק, מילניום ופסגות. באופן כללי, ברמות הגבוהות של הדירוג (ארבעה וחמישה כוכבים) מתקיימת יציבות חזקה של המנהלים המופיעים ברשימה.

לדברי מנכ"לית חברת קרנות מידע זהב, מיכל חן לוין, שמדרגת את כל קרנות הנאמנות בישראל ועוקבת אחרי התעשייה זה 14 שנה, השינויים הרבים בענף, בגופים המנהלים ובסביבה הרגולטורית מצד אחד, ובאווירה בבורסה מצד שני מקשים על חברה להישאר בצמרת לאורך זמן רב. למעשה, במבט לאחור של שלוש שנים ויותר, מעטות הקרנות שנותרו על כנן, ללא שינוי, ומעטים אף יותר הגופים המנהלים שבהם לא השתנו האנשים הדומיננטיים. עובדה זו, מחייבת את המשקיעים בקרנות לבחון את ביצועי הקרנות באופן שוטף ולעדכן את השקעותיהם בהתאם לצורך.

בשלושה כוכבים (מקום שלישי) דורגו אנליסט, אקסלנס נשואה, יובנק, מנורה ותמיר פישמן, כאשר האחרון מחליף את אפסילון, שיצא מהדירוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully