וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרמלין מבסס שליטתו במגזר האנרגיה של רוסיה: גזפרום רוכשת השליטה בפרויקט סחלין 2 ב-7.5 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

21.12.2006 / 20:28

רויאל דאץ'-של הסכימה למכור חלק מהחזקותיה מחשש לתביעות נגדה



גזפרום, חברת הנפט והגז הממשלתית של רוסיה, תרכוש מחברת רויאל דאץ'-של, חברת הנפט השנייה בגודלה באירופה, את השליטה בפרויקט הנפט והגז הטבעי סחלין 2 - צעד אשר יבסס את שליטת ממשלת רוסיה במגזר האנרגיה במדינה.



גזפרום, חברת הגז הטבעי הגדולה בעולם, תרכוש 50% מהמניות ומניה אחד נוספת של סחלין, תמורת 7.45 מיליארד דולר. רויאל דאץ'-של, והקונצרנים היפאנים מיצובישי ומיצוי, אשר השקיעו עד כה כ-12 מיליארד דולר בפרויקט, ימכרו לגזפרום מחצית מהחזקותיהם. בעקבות העסקה, יעמוד הנתח של רויאל דאץ'-של בפרויקט על 27.5%, חלקה של מיצובישי יתכווץ ל-12.5%, וחלקה של מיצוי יהיה 10%.



ההסכם להעברת השליטה בסחלין לידי גזפרום - החולשת על כרבע מעתודות הגז הטבעי בעולם - בא לאחר שורת איומים מצד ממשלת רוסיה בשנה החולפת, לא לאשר תוכניות פיתוח של רויאל דאץ'-של ולבטל אישורים שכבר ניתנו לה, על רקע חשש לנזקים סביבתיים. הסוכנות להגנת הסביבה ברוסיה אף הודיעה מוקדם יותר החודש כי בכוונתה להגיש נגד רויאל דאץ'-של תביעה בסך 10 מיליארד דולר בגין נזקים סביבתיים שגרמה.



החזרת השליטה בפרויקט סחלין 2 לידי ממשלת רוסיה, הגיעה בהמשך למהלך דומה שבו נקט ממשלו של הנשיא ולדימיר פוטין נגד חברת הנפט יוקוס. במקרה יוקוס, טענה הממשלה כי לחברה חבויות מס בסך 30 מיליארד דולרים, ובסופו של דבר הלאימה אותה.



ממשלת רוסיה לוחצת על מספר חברות נפט זרות - בהן אקסון מוביל האמריקאית, BP הבריטית וטוטאל הצרפתית - לאפשר לחברות רוסיות למלא תפקיד גדול יותר בפרויקטים שלהן.



גזפרום רכשה בשנה שעברה נתח של 72% בחברת הנפט הרוסית סיבנפט, מהמיליארדר רומן אברמוביץ', תמורת יותר מ-13 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully