וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם סיסטמס לביהמ"ש המחוזי: אין סכנה ל'כרית הביטחון' של הנושים שלנו אם נבצע רכישה חוזרת של מניות

גתית פנקס

15.8.2001 / 18:52

בבקשה שהגישה היום מבקשת החברה לחסוך ממנה המצאת הודעות אישיות לנושיה בדבר כוונתה לרכוש מניותיה בגובה של 15 מ' ד'; לדבריה, חייבת לנושיה כ-10 מ' ד' לכל היותר

חברת אם סיסטמס פנתה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לפטור אותה ממשלוח הודעות אישיות לנושיה בדבר כוונתה לבצע רכישה עצמית של מניותיה. באמצע יוני הגישה החברה, הנסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-180 מיליון דולר, בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר לה הקצאה של 15 מיליון דולר לצורך רכישת מניותיה בשוק, וזאת בהתאם להחלטת הדירקטוריון של אם סיסטמס ממארס השנה.

אם סיסטמס, יצרנית זכרונות הפלאש הקשיחים, נאלצה לפנות לבית המשפט משום שהיא אינה עומדת במבחן הרווח לצורך קיום חלוקה בהתאם לחוק החברות החדש. בית המשפט החליט בזמנו כי על החברה לבצע את הודעה לנושים במסירה אישית (מדובר כיום ב-45 ספקים שנכללים ברשימת נושי החברה).

החברה טוענת, באמצעות עורכי הדין מוטי ארד ורונית שרף ממשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, כי מאחר שאין לה נושים שהסכומים להם היא חייבת שווים ליותר מ-15% מהונה העצמי (שזו למעשה ההגדרה של "נושה מהותי" לפי תקנות החלוקה), הרי שאין צורך לשלוח הודעות אישיות לכולם ומספיק יהיה לפרסם מודעה בעיתונות.

חייבת ל-6 ספקים יותר מ-600 אלף דולר

יתרת המזומנים של אם סיסטמס, כפי שעולה מתוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2001, עומדת על 104 מיליון דולר (כולל ניירות ערך סחירים), הונה העצמי מסתכם ב-136.6 מיליון דולר, ולדבריה בסוף הרבעון התחייבויותיה לנושיה הינן נמוכות מ-10 מיליון דולר (בעוד 15% מההון העצמי - הסכום שמעליו יש לבצע מסירות אישיות - שווים ל-20.5 מיליון דולר).

עוה"ד ארד ושרף מסתמכים בבקשה על האישור שנתנה ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת בסוף יולי לתקנות החברות (אישור חלוקה). לדבריהם, אם אלה היו בתוקף בעת הגשת הבקשה הראשונית של אם סיסטמס לבית המשפט לאפשר לה לבצע רכישה חוזרת, הן היו מסדירות את עניין הבקשה הנוכחית הנוגעת להמצאת הודעות.

מהבקשה עולה כי רשימת הספקים של אם סיסטמס כללה בסיומו של הרבעון השני 45 ספקים מחוץ לישראל, שמתוכם 4 ספקים הינם בעלי חוב של 100 אלף דולר ומעלה. בישראל יש לחברה 224 ספקים, שמותכם 2 הם בעלי חוב של 100 אלף דולר ומעלה. לדברי החברה, כל נושיה הם במסגרת עסקיה השוטפים, קרי: ספקי ציוד ושירותים.

"לנושים בסכומים אלו, המהווים פחות מ-15% מן ההון העצמי של החברה, רכישת מניות בסכום של עד 15 מיליון דולר אינה מהווה סכנה ל'כרית הביטחון' שלהם, בעיקר כאשר בקופת החברה יוותרו בכל מקרה עשרות מיליוני דולרים", סבורה אם סיסטמס.

הבקשה הוגשה במעמד החברה בלבד (בש"א 13832/01).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully