וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטלקום והמדיה הובילו את הירידות - UPC צללה ב-16%

יהודה שויצר

15.8.2001 / 19:54

דויטשה טלקום יורדת ב-5%, ומתחילת השבוע השילה רבע מערכה; ירידות במניות השבבים

הירידות שאיפיינו את פתיחת המסחר באירופה החריפו עם הפתיחה בוול סטריט והמדדים המובילים ביבשת נסגרו באקורד שלילי. בלונדון ירד הפוטסי ב-0.8% על רקע חולשה במניות הטלקום המובילות. בפאריס ירד ה-CAC 40 ב-0.6%.

UPC צוללת לתהומות שפל

את מרכז הבמה תפסה היום מניית UPC, חברת הטלוויזיה בכבלים הגדולה באירופה, שצללה ב-16%. החברה דיווחה אתמול על הפסדים של חצי מיליארד דולר ברבעון השני של השנה. ההפסד היה גדול ה-52% מההפסד בתקופה המקבילה, לפני המחיקה. ל-UPC יש החזקות של 46.5% בחברת הכבלים הישראלית תבל.

ואם לא די בכך, מנכ"ל החברה הודיע כי יתפטר מתפקידו ברגע שיימצא לו מחליף. "מארק שניידר, לאחר חמש שנים באירופה, החליט לחזור לארה"ב עם משפחתו", היתה לשון ההודעה. החברה גם הודיעה על קיצוץ של עד 1,500 משרות - 15% מכלל כוח העבודה שלה, כחלק מצעדי ייעול.

יתר מניות המדיה נחבטו על דו"ח דובי של בנק אוף אמריקה על מניות המגזר באירופה. הבנק אף הוריד את דירוג חברת המדיה פירסון, המחזיקה ב"פייננשל טיימס", לדרגת "קנייה". פירסון ירדה ב-2.5%; רויטרס רשמה אף היא ירידה דומה.

דויטשה טלקום ממשיכה לרדת

דויטשה טלקום, שירדה במהלך השבוע שחלף בכ-20%, רושמת ירידה נוספת של 5%. מנכ"ל דויטשה טלקום נקט בצעד לא שגרתי ופירסם היום מודעות על פני עמוד שלם בעיתוני גרמניה כדי לנסות לאושש את מחיר המניה הנבול של החברה.

לשון המודעה של המנכ"ל רון זומר מתייחסת לסיבות שהובילו לנפילה במחיר המניה: "הסיבות, הגורמים והנסיבות, שהובילו לירידת מחיר המניה, נתונים לדיון ציבורי נרחב ונדרשת בחינה נרחבת בדבר". כאמור, המודעה בעיתון לא הצליחה לשפר את ביצועי המניה.

ביתר מגזר הטלקום נרשמה מגמה שלילית: בריטיש טלקום ירדה ב-2%; כייבל אנד וויירלס רשמה ירידה דומה; וודאפון איבדה 3% בתום יום המסחר. בענף ציוד הטלקום נרשמה מגמה מעורבת עם מרקוני, שעלתה ב-0.7%, לאחר שירדה בשיעור חד במהלך השבוע, ועם אלקטל, שירדה ב-2.3%.

מנגינת הירידות המוכרת נשמעה גם היום במגזר השבבים. ST הצרפתית ירדה ב-2.8% ואינפיניון הגרמנית יורדת ב-2%; ARM הולדינגס רשמה ירידה של 4.5%. חברת הפרמצבטיקה השווייצית רוש ירדה ב-0.4%, לאחר שדיווחה על רווח של 1.8 מיליארד דולר ועלייה של 6% במכירות במחצית הראשונה של השנה.

קומדיירקט, הברוקר המקוון הגדול באירופה, ירד ב-3.5%, בעקבות הודעתו כי בכוונתו לקצץ 10% מכוח העבודה, לאחר שהפסדיו ברבעון השני הוכפלו. החברה לא תפטר עובדים אלא תאפשר פרישה ללא החלפת העובדים הפורשים. ברבעון השני קיצצה החברה 42 מתוך 1,547 משרות.

מפעילת פורטל האינטרנט, לייקוס אירופה, פירסמה היום תוצאת כספיות ראשוניות לרבעון הכספים הרביעי. החברה אמרה כי תרשום הפרשה של 633 מיליון דולר בשל ירידה בערכי נכסים שרכשה לאחרונה. החברה תדווח על הפסד לפני ריבית, מס, פחת והפחתות של כ-36 מיליון דולר - הפסד קטן מהתחזיות. לייקוס ירדה ב-3.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully