וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר התחזק בכ-0.2% השבוע

אסף רותם

22.12.2006 / 13:53

הדולר היציג - 4.186 שקלים. בטווח הארוך, מעריכים בבנק הפועלים כי "אנו נכנסים לתקופה של אי ודאות גבוהה"

שערו היציג של הדולר ננעל ברמה של 4.186 שקלים - התחזקות של כ-0.12% מהשער היציג שנקבע אתמול. בסיכום שבועי, התחזק הדולר בכ-0.2% מול השקל.

בבנק הפועלים ציינו כי הדולר נחלש השבוע אל מול היורו לאחר שמדד אמון העסקים, שפורסם השבוע בגרמניה, רשם עלייה מפתיעה. המדד החיובי הגביר את הערכות המשקיעים כי ייתכנו העלאות ריבית נוספות בגוש היורו בתחילת שנת 2007, בעוד שבארה"ב נראה כי בטווח הנראה לעין צפויה הריבית להיוותר על כנה - ברמה של 5.25%.

בטווח הקצר מעריכים בפועלים כי הדולר צפוי להמשיך ולהיחלש מול השקל עקב מגמת חולשתו הכללית בעולם. שבוע המסחר נפתח עם התחזקות מסוימת של הדולר, לאחר שמדד המחירים לצרכן - שפורסם בסוף השבוע - היה שלילי זה החודש השלישי ברציפות, דבר שהגביר את ההערכות כי צפויה הורדת ריבית מצד בנק ישראל. יחד עם זאת, בהמשך השבוע נמשכה החולשה בדולר, לאחר שסוכנות הדירוג העולמית פיץ' העלתה את תחזית דירוג האשראי של מדינת ישראל במט"ח ובמטבע מקומי ל"חיובי" מ"יציב".

בטווח הארוך, מעריכים בבנק כי "אנו נכנסים לתקופה של אי ודאות גבוהה, כאשר השקל צפוי להיות מושפע מגורמים מנוגדים. מחד, הדולר צפוי להמשיך ולהיחלש בעולם, ובעקבות זאת צפוי לחץ כלפי מטה גם על שער הדולר מול השקל. בנוסף, ישראל ממשיכה להוות יעד אטרקטיווי להשקעות זרות. מאידך, בעקבות האינפלציה הנמוכה, ההערכות מדברות על הורדות ריבית נוספות בישראל, כך שפער הריביות השלילי בין הריבית השקלית לאמריקאית צפוי להתרחב".

היורו התחזק אף הוא מול השקל, כאשר שערו היציג עלה בכ-0.29% לעומת אתמול, ל-5.5624 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully