וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: המסחר נסגר במגמה מעורבת על רקע ירידה חדה מהצפוי במגזר היצרני בארה"ב; פרנקפורט ופאריס ירדו ב-1%

טלי גולדשטיין

22.12.2006 / 20:14

בבריטניה עלתה התפוקה במגזר השירותים ב-0.2% באוקטובר, לעומת עלייה של 0.3% בספטמבר



בורסות אירופה נסחרו במגמה מעורבת, על רקע ירידה חדה מהצפוי במגזר היצרני בארה"ב, אשר עלולה לסמן האטה גלובלית. המסחר היה חלש, במיוחד בשוקי בריטניה ואירלנד שסגרו את יום המסחר מוקדם בשל חופשת חג המולד. לונדון עלתה ב-0.1% בעוד פרנקפורט ופאריס ירדו ב-1%.



מדד פעילות הייצור של אזור פילדלפיה בארה"ב נפל החודש לרמה של מינוס 4.3, לעומת רמה של 5.1 בחודש נובמבר. כך מסר הבנק הפדרלי של פילדלפיה. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של המדד לרמה של 5.3. קריאה של המדד מתחת לאפס מצביעה על ירידה בפעילות הייצור באזור. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון השלישי של השנה בקצב שנתי של 2%, לעומת תחזית מוקדמת יותר לצמיחה של 2.2%. היה זה הרבעון השלישי ברציפות בו נרשמה האטה בצמיחת הכלכלה האמריקאית.



מגזר המכוניות רשם ירידות בהובלת פולקסוואגן, יצרנית המכוניות הגדולה באירופה, שירדה ב-1.8%. פג'ו-סיטרואן הצרפתית ירדה ב-0.6%; רנו רשמה ירידה של 1.8% וב.מ.וו ירדה ב-1.4%.



מניית חברת התעופה בריטיש איירווייס ירדה ב-0.2%, על רקע יום נוסף של ביטולי טיסות בשדה התעופה היתרו בשל תנאי ערפל קשים.



חברת המזון הבריטית, פרמייר פודס (סימול PFD.L) צנחה ב-5.3%, לאחר שמסרה כי מכירותיה לשנה כולה יעמדו בקצה התחתון של התחזיות, על רקע העלייה במחירי האנרגיה והסחורות.



חברת הסלולר הבריטית, וודאפון (סימול VOD.L ), הודיעה היום כי היא שוקלת לרכוש את חברת הסלולר ההודית האצ'יסון אסאר (Hutchison Essar). החברה מסרה שהדיונים בנוגע לרכישה נמצאים בשלבים מוקדמים. לפי מקורות מקורבים, עשויה להסתכם הצעת הרכש לחברה ההודית בכ-13 מיליארד דולר. מניית וודאפון ירדה ב-1.2%.



אלקוטק (סימול ETQ.F ), ספקית ציוד ליצרניות הסלולר כגון נוקיה, רשמה ירידה של 8.7% לאחר שהורידה את תחזית המכירות והרווח התפעולי שלה לרבעון הרביעי, על רקע האטה בייצור ותחרות עזה בשוק.



קבוצת המלונות אינטרקונטיננטל (סימול IHG) עלתה ב-5.2%, לאור הערכות כי תקבל הצעת רכש מרוכש פוטנציאלי. החברה סירבה להגיב לשמועות.



בבריטניה, עלתה התפוקה במגזר השירותים באוקטובר, ב-0.2%, לעומת עלייה של 0.3% בספטמבר. התפוקה במגזר השירותים מהווה 74% מהתוצר הלאומי הגולמי של בריטניה (GDP). בשלושת החודשים שהסתיימו באוקטובר, עלתה התפוקה ב-0.9% לעומת הרבעון הקודם. הערכות האנליסטים הן שכלכלת בריטניה צפויה לצמוח ב-0.7% ברבעון האחרון של 2006.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully