וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנק מקינל - המנכ"ל לשעבר של יצרנית התרופות הגדולה בעולם פייזר - יקבל פיצוי פיטורים בסך 198 מיליון דולר

טלי גולדשטיין

22.12.2006 / 20:59

זאת, בנוסף לתשלום פנסיה קודם של 82 מיליון דולר שקיבל מקינל על קריירה של 35 שנה בחברה



הנק מקינל, המנכ"ל לשעבר של יצרנית התרופות הגדולה בעולם פייזר (סימול PFE), יקבל פיצויים בסך 198 מיליון דולר בגין עזיבתו את החברה בפברואר הקרוב, מסרה פייזר.



מקינל, שיכהן במועצת המנהלים של פייזר עד פברואר 2007, יקבל 12 מיליון דולר כפיצוי על העזיבה, 2 מיליון דולר כבונוס על 2006, 6 מיליון דולר במניות חסומות (שאין אפשרות לסחור בהן לפני תאריך מסוים), 18 מיליון דולר בתשלומי מניות נוספים ו-78 מיליון דולר כפיצוי דחוי ותשלומי ריבית שהרוויח במהלך 35 שנות הקריירה שלו בפייזר.



תשלומים אלו מצטרפים לתשלום פנסיה קודם שקיבל מקינל, בהיקף של 82 מיליון דולר.



פייזר החליפה את מקינל בפתאומיות ביולי, על רקע אי שביעות רצון מהמחיר הנמוך של מנייתה בבורסה. מקינל היה אמור להישאר בתפקידו עד פברואר 2008. מנכ"ל פייזר הנוכחי הוא ג'פרי קינדלר.



מניית פייזר ירדה בתחילת החודש ב-11.5%, לאחר שיצרנית התרופות הגדולה בעולם הפסיקה את כל הניסויים הקליניים ואת הפיתוח של התרופה טורסטראפיב, לטיפול בכולסטרול. זאת, בעקבות כמה מקרי מוות ובעיות לב במספר גבוה מהצפוי, בקרב המשתמשים בה. טורסטראפיב, התרופה החשובה ביותר ברשימת התרופות החדשות של פייזר, היתה אמורה להחליף את ליפיטור - התרופה הנמכרת בעולם, אשר היתה אחראית לכמחצית מהכנסות פייזר בשנה שעברה - שפקיעת הפטנט עליה צפויה בשנת 2011. בעקבות צניחת המניה, נחתך שווי השוק של פייזר בכ-22 מיליארד דולר.



בסוף נובמבר הודיעה פייזר כי תקצץ 20% מכוח העבודה במחלקת המכירות של החברה בארה"ב. בסך הכל, תקצץ החברה כ-2,200 משרות, כחלק ממאמציה לחסוך בעלויות. כיום מועסקים 11 אלף איש במשרות מכירות במחלקותיה של החברה בארה"ב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully