וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש רקטות קסאם נורו הערב; נזק נגרם לבנק בשדרות ולמבנה בקיבוץ במערב הנגב

הארץ

22.12.2006 / 21:50

שני בני אדם לקו בחרדה לאחר שרקטת קסאם נפלה במרכז שדרות; אתמול נורו 6 רקטות משטח רצועת עזה לישראל



מאת מיכל גרינברג, אלוף בן, אבי יששכרוף וניר חסון


שלוש רקטות קסאם נורו הערב (שישי) לעבר מערב הנגב. רקטה אחת נפלה במרכז שדרות ופגעה בבנק במרכז המסחרי בעיר. נזק נגרם למבנה ושני בני אדם לקו בחרדה. רקטה נוספת נפלה סמוך לגדר המערכת.



רקטת קסאם שנורתה בשעות הערב המוקדמות נפלה בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. איש לא נפגע, אך כמה חלונות התנפצו מפיצוץ הרקטה בין בתי הקיבוץ. מאז שעות הבוקר נפלו ארבע רקטות בשטח ישראל. רקטת קסאם שנפלה בשעות הבוקר לא גרמה לנפגעים או נזק.



אתמול נורו 6 רקטות קסאם משטח רצועת עזה לכיוון ישראל. 3 רקטות נפלו בישראל. שתיים בשדרות ואחת בשטח פתוח. שלוש רקטות נפלו בבית חאנון ופצעו 5 פלשתינאים בהם ילדים.



הרקטות בשדרות נפלו סמוך לאוטובוס ריק ולמתנ"ס במרכז העיר שבו שהו ילדים מתנועת הצופים. לפחות 6 בני אדם הוגדרו נפגעי חרדה. 3 פונו לבית החולים באשקלון בשל צילצולים באוזניים. נזק קל נגרם למבנים וזגוגיות נופצו. הג'יהאד האיסלאמי קיבל את האחריות לירי. מאז הפסקת האש הרג צה"ל 15 פלשתינאים, בהם מבוקשים, כולם בגדה המערבית.



הורים שמיהרו אמש לקחת את ילדיהם מהמתנ"ס היו כבר בדרך הביתה שנפלה רקטה נוספת לידם. אלי כהן, שבתו היתה במתנ"ס בעת נפילת הרקטה, החליט אמש להוציא את שתי בנותיו מהעיר. אליו הצטרפו תושבים נוספים שחששו מהבאות, "הפסקת אש אבל הקסאמים נופלים", אמר אתמול קצין הביטחון של שדרות, יהודה בן ממן.



- מערכת הביטחון לאולמרט: חמאס וג'יהאד מעוניינים בתגובה ישראלית -



רה"מ החליט אתמול להמשיך בהבלגה על ירי ה"קסאם", והסתפק בהעברת מסר ללשכת אבו מאזן, שהאיפוק לא יוכל להימשך, על רקע ריבוי השיגורים ביומיים האחרונים. אפשר להעריך שאולמרט מעוניין לפגוש את עבאס, ולהפגין התקדמות, ואינו רוצה לסכן את המהלך בגלל תגובה צבאית חריפה לירי ה"קסאם" -למרות הלחצים הפנימיים עליו.



בפגישות עבודה שקיים אולמרט עם שר הביטחון, עמיר פרץ, הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, וראש השב"כ, יובל דיסקין, שמע ראש הממשלה שהחמאס והג'יהאד האיסלאמי מעוניינים בתגובה ישראלית לירי ה"קסאם" - כיוון שהיא תחזק אותם במאבק הפנימי מול הפתח.



לדברי מקור מדיני בירושלים, "הם רוצים להחליש את אבו מאזן, ולשבור את הפסקת האש כדי לסכל התקדמות מדינית". לדברי המקור המדיני, בתקופת הפסקת האש פחת מספר שיגורי הרקטות בהשוואה לתקופה הקודמת, "ומזה אפשר להבין שהתועלת בביטול הפסקת האש אינה גדולה".



גורם בכיר ברשות אמר ל"הארץ" אתמול שהחמאס מסייע לג'יהאד האיסלאמי ולפלג בוועדות ההתנגדות העממית בירי על ישראל. לדבריו, על פי המידע שיש בידי מנגנוני הביטחון של הרשות החמאס, שהודיע שהוא דבק בהפסקת האש, אינו פועל לעצירת הירי, כדי להסלים את הלחימה וכך לדחוק את הביקורת ברחוב הפלשתיני על התנהלות הארגון. "הם מקווים שאם ימשכו את צה"ל לרצועה, עניין הבחירות ירד מהפרק", אמר.



שר הביטחון, עמיר פרץ, קרא אתמול לאולמרט לבחון מחדש את מדיניות ההבלגה, וכמוהו השרים בנימין בן אליעזר ואלי ישי. בפגישתם אתמול אמר פרץ לאולמרט שיש "לבחון מחדש את המדיניות, שמחזקת את הגורמים הסרבנים שמחוץ למסגרת הפסקת האש. אי אפשר להמר על חייהם של אזרחי ישראל". שרת החוץ, ציפי לבני, התומכת בהבלגה, אמרה שצריך "לבחון את המצב על בסיס יומי".



אמש כינס השר פרץ דיון ביטחוני בהשתתפות ראשי צה"ל ומערכת הביטחון. רוב הדיון עסק בירי ה"קסאם" מהרצועה והמאבק הפנימי בשטחי הרשות. בתום הדיון הורה פרץ לצה"ל לגבש כללים לפעילות למניעת המשך ירי הרקטות, מבלי להביא להתמוטטות הרגיעה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully