וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חודשיים של דחיות: הסכמה על המחוות לפלשתינאים; אולמרט ואבו מאזן ייפגשו הערב בבית רה"מ בירושלים

אלוף בן

23.12.2006 / 19:21

המחוות לא צפויות לכלול שחרור אסירים, בשל התעקשות אולמרט להימנע מכך עד להחזרת רב"ט שליט



לאחר חודשים של דחיות, ייפגש הערב (שבת) ראש הממשלה, אהוד אולמרט, עם יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, במעון ראש הממשלה בירולשים. הפגישה מוגדרת פרטית, ובסיומה לא תתקיים מסיבת עיתונאים ולא יימסרו הצהרות לתקשורת.



קיומה של הפגישה הערב מצביע על כך שהצדדים הגיעו להסכמה לגבי המחוות שתעניק ישראל לפלשתינאים - נושא שחילוקי הדעות בעניינו עיכבו עד כה את קיום הפגישה. בשלב זה לא נמסר מה יהיו המחוות, אולם הן אינן אמורות לכלול שחרור אסירים. בפגישה שקיימו שלשום עוזרי אולמרט ואבו מאזן, הבהירו הישראלים כי אולמרט אינו מוכן לשחרר אסירים לפני החזרתו של החייל החטוף רב"ט גלעד שליט.



מקור בלשכת אולמרט אמר שלא ידוע לו על התקדמות כלשהי במגעים לשחרור שליט. מקורות פלשתיניים העריכו אמש שניתן להגיע לעיסקה כוללת על שחרור שליט ואסירים פלשתינאים עד לחג הקורבן, ביום שישי הבא. המקורות הוסיפו שיש הבטחה ישראלית לשחרור של אסירים רבים מיד לאחר שחרור שליט, ללא קשר לעיסקה עם החמאס.



ברשות מצפים גם לשורה של מחוות ישראליות שיוכרז עליהן מיד בתום פגישת אולמרט אבו-מאזן: כינוס ראשון של הוועדה לשחרור אסירים פלשתינאים, שתקבע קריטריונים לשחרור אסירים, כפי שביקשו הפלשתינאים; כמו כן מצפים ברשות להפשרת חלק מכספי המסים שמחזיקה ישראל, כ-60 מיליון דולר, בשלב ראשון, ולהנהגת הקלות בתנועת תושבים פלשתינאים.



אולמרט התקשר לנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, לברכו לרגל חג המולד, וסיפר לו על המגעים להכנת פגישתו עם אבו מאזן, על ביקוריו באירופה ובירדן, ועל פגישתו עם ר"מ בריטניה טוני בלייר, השבוע בירושלים.



גורמים מדיניים מסרו ל"הארץ" כי שר החוץ המצרי, אחמד אבו ריט, יגיע השבוע לביקור בישראל. הוא אמור לפגוש את אולמרט, את המשנה לראש הממשלה שמעון פרס ואת שרת החוץ ציפי לבני. בניגוד לביקורים קודמים, אבו ריט ישהה בישראל יומיים. שר החוץ המצרי יגיע לישראל ברביעי. ביום ראשון אמור אבו מאזן לצאת לפגישה בירדן עם המלך עבדאללה, שתעסוק בין השאר בפגישתו המתוכננת עם אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully